تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران

در ادامه سیاست‌های تحریمی و ضد ایرانی واشنگتن، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ای از شرکت‌ها و افرادی که به ادعای آن در تسهیل انتقال فناوری ده‌ها شرکت آمریکایی به نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران نقش داشته‌اند، وضع کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای با اعلام خبر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کرد: این تحریم‌ها به شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) وابسته به فناوری بانک مرکزی ایران (CBI) مرتبط است.

در این بیانیه ادعا شده است که کالاها و فناوری منتقل‌شده به بانک مرکزی ایران، شامل اقلامی بوده‌اند که تحت کنترل‌های امنیت ملی و ضدتروریسم وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین تعدادی از شرکت‌های فرعی ISC و چند شرکت مستقر در ترکیه و امارات متحده عربی و سه فرد مرتبط با آنها، از جمله پوریا میردامادی، یک شهروند دو تابعیتی ایرانی-فرانسوی را تحریم کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد که بانک مرکزی ایران «نقش مهمی» در ارائه حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و نیروی قدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده است.

این اقدام وزارت خزانه‌داری هر گونه دارایی مرتبط با افراد و نهادهای تحریم شده را در ایالات متحده مسدود و آمریکایی‌ها را از تجارت با آن‌ها منع می‌کند.

کد خبر 736569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.