تصمیم‌گیری در مورد «پائز» نیاز به بررسی عملکردش در آینده دارد

کارشناسان والیبال معتقدند با توجه به بودجه ما بهترین گزینه «پائز» بود، وی نسبت به دیگر گزینه‌ها انگیزه خوبی دارد؛ فدراسیون باید پس از مسابقات آتی عملکرد وی را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از بعد استعفای عطایی آن هم چند ساعت پس از شکست مقابل چک در مسابقات انتخابی المپیک چند روز گذشته تیم در حالت بلاتکلیف و بدون سرمربی به سر می‌برد. پس از روی کار آمدن مرادی به عنوان سرپرست فدراسیون، شروع به کاوش درباره گزینه‌های مختلف برای سرمربی‌گری تیم ملی کشورمان را از جانب فدراسیون شاهد بودیم. در نهایت نهم اسفند موتا پائز سرمربی اهل برزیل را برای جانشینی عطایی و هدایت تیم ملی کشورمان انتخاب کردند.

باید به پائز فرصت داد تا هنر خود را نشان دهد

محمد ترکاشوند، کارشناس والیبال در رابطه انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال به خبرنگار ایمنا می‌گوید: فدراسیون پس از ماه‌ها صحبت با گزینه‌های مختلف تصمیم گرفت که با موتا پائز قرارداد منعقد کند، باید ببینیم که در کار چگونه عمل می‌کند. درست است که رزومه قوی ندارد و در تیم‌های بزرگ سرمربیگری نکرده است، اما اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم در تمرینات مختلف و برخورد با کادر چگونه است. این‌ها همه در مسابقات مشخص می‌شود و باید به وی فرصت دهیم تا خود و توانایی‌های خود را نشان دهد.

تصمیم‌گیری در مورد «پائز» نیاز به بررسی عملکردش در آینده دارد

وی می‌افزاید: پس از برگزاری لیگ ملت‌ها و ۱۲ بازی باید شرایط را بسنجیم و ببینیم که پیشرفت داشتیم یا روند نزولی بوده است.

کارشناس والیبال بیان می‌کند: با صحبت‌هایی که از جانب فدراسیون مطرح می‌شد متوجه شدیم که برخی مشکلات را در داخل داشتند، به همین سبب سعی کردند چراغ خاموش جلو بروند و گزینه مدنظر را اعلام نکنند تا مشکلی به وجود نیاید. اگر اسمی از پائز هم برده می‌شد، به طور قطع اتفاقاتی رخ می‌داد که او هم پشیمان شود.

تصمیم‌گیری در مورد «پائز» نیاز به بررسی عملکردش در آینده دارد

وی تصریح می‌کند: اکنون باید به تصمیم فدراسیون احترام بگذاریم و تلاش کنیم تیم ما به المپیک راه پیدا کند. کار، کار سختی است و حتی اگر یک درصد احتمال صعود داریم، باید تلاش کنیم. اگر نتایج مدنظر رخ نداد باید عملکرد مربی را چک کنیم، اگر ایده‌آل باشد که چه اشکالی دارد که با وی ادامه دهیم؟ اگر هم شرایط خوبی نداشت باید با رئیس فدراسیون به جمع بندی برسیم.

از مربی داخلی استقبال نشد

ترکاشوند عنوان می‌کند: جامعه والیبال و عموم مردم به این نتیجه رسیده بودند که سرمربی خارجی انتخاب شود و تحت هیچ شرایطی از مربی داخلی استقبال نشد، اگر استقبال می‌شد، می‌توانستیم از مربیان داخلی نیز استفاده کنیم.

وی تشریح کرد: اگر بهترین مربی دنیا هم سرمربی تیم ملی کشورمان می‌شد، کار ما برای کسب سهمیه المپیک سخت بود، اما ما دو سال است که والیبال را درست و زیبا بازی نمی‌کنیم. اکنون مهم این است که ما بتوانیم رشد و پیشرفت داشته باشیم و بازیکنان ما به یک شرایط خوب برسند تا یک والیبال زیبا را به نمایش بگذارند. همه مردم تفاوت والیبال زیبا و والیبالی که دو سال است روح مرده‌ای دارد را متوجه می‌شوند.

تصمیم‌گیری در مورد «پائز» نیاز به بررسی عملکردش در آینده دارد

کارشناس والیبال تاکید می‌کند: امیدوارم که ما رشد و پیشرفت داشته باشیم و این یعنی سرمربی جدید کارش را به درستی انجام می‌دهد، اما اگر روند رو به پایینی را طی کنیم، مشخص می‌شود که انتخاب، انتخاب درستی نبوده است. ما قبلاً با «خوان مانوئل سیچلو» هم این تجربه را داشتیم وی یک مربی بسیار خوب بود و کمک «خولیو ولاسکو» می‌کرد، اما وی به عنوان سرمربی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

شرایط ما انگیزه مربیان مطرح برای حضور می‌کاست

مسعود آرمات، کارشناس والیبال در این رابطه به انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال به خبرنگار ایمنا می‌گوید: امکان حضور تیم ملی ما در المپیک پاریس کم است زیرا که شانسمان برای کسب سهمیه بسیار پایین است، با این شرایط هر مربی که می‌خواستیم انتخاب کنیم از میان مربیان مطرح حاضر، هر کدام یک برنامه‌هایی داشتند، احتمال حضور پیدا کردن تیم ما در المپیک سخت بود و انگیزه لازم را نداشتند.

وی می‌افزاید: اهالی والیبال پائز را مغز متفکر «برناردو رزنده» می‌دانند، پائز یک روحیه رقابتی دارد و به هر حال سرمربی یک کشور شدن برای او هم حائز اهمیت است و برنامه‌ای که به فدراسیون داده است نشان دهنده انگیزه بالای وی است. پائز احتمال ۵۰ درصد را برای رسیدن تیم ملی ایران به المپیک پاریس را اعلام کرده است.

کارشناس والیبال تصریح می‌کند: نمی‌توان گفت بهترین گزینه برای ما پائز بود زیرا که برای بهترین گزینه باید هزینه زیادی را می‌پرداختیم، اما نسبت به دیگر گزینه‌ها برنامه خوبی دارد و امیدوارم با سرمربیگری وی ما روند رو به رشدی داشته باشیم و بتوانیم همچون چندسال گذشته در دنیا مطرح باشیم.

تصمیم‌گیری در مورد «پائز» نیاز به بررسی عملکردش در آینده دارد

وی بیان می‌کند: پائز به عنوان سرمربی انتخاب شده است و باید همکاران و مردم او را حمایت کنند تا او با انرژی مثبت به موفقیت دست یابد.

آرمات تصریح عنوان می‌کند: کار ما برای کسب سهمیه و رسیدن به المپیک سخت است، اما در دنیای ورزش هیچ چیز نشد ندارد و من فکر می‌کنم که وی می‌تواند به ما کمک کند، اما باید از نظر روحی و روانی شرایط خوبی را برای او فراهم سازیم تا بتواند به تیم ملی ما کمک کند.

مربیان مطرح رزومه خود را به خطر نمی‌اندازند

وی تشریح می‌کند: فدراسیون با تمام افرادی که اسامی آنها اعلام شد گفتگو داشت، هیچکدام انگیزه حضور را در تیم ما نداشتند و هیچ مربی برای به خطر نیفتادن رزومه خود چنین ریسکی را نمی‌پذیرد که سرمربی تیمی شود که رسیدن آن به المپیک دشوار است.

به گزارش ایمنا، با توجه به صحبت‌های کارشناسان باید پذیرفت که گرچه سرمربی انتخاب شده رزومه قوی ندارد، اما تنها وی با شرایط فعلی تیم ما و بودجه کم فدراسیون سازگار بود. باید به او و فدراسیون زمان داد تا رئیس جدید فدراسیون پس از مشاهده عملکرد وی تصمیمی بهتر اتخاذ کند.

گزارش از مهسا زین‌العابدینی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 736525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.