۲۶ هزار مهندس دارای پروانه در استان مشغول فعالیت هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی گفت: در این استان، ۴۲ هزار نفر عضو سازمان داریم که از این تعداد، ۳۸ هزار نفر در مشهد و سایرین در شهرستان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، حسین بشیر در مجمع سالانه نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی ضمن خیر مقدم‌گویی به حاضران به ارائه گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته پرداخت و اظهار کرد: در این دوره، هر سال شاهد برگزاری مجمع بوده‌ایم و در جلسه امروز، تراز ۱۴۰۱ و بودجه سال ۱۴۰۳ را به رأی می‌گذاریم‌.

وی با بیان اینکه هیئت مدیره در تمام زمینه‌ها فعالیت مؤثر و موفق داشته است، افزود: این موفقیت ریشه در وحدت، انسجام و همدلی بین اعضا دارد و پیوسته سعی ما، خدمت شایسته به جامعه مهندسان استان بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی گفت: در این دوره، تعرفه بهای خدمات فنی مهندسی را هرساله ارائه دادیم و مجوز مربوطه از هیئت چهارنفره اخذ شد و در شرایطی که استان خراسان‌رضوی، سال‌ها پایین‌ترین تعرفه را داشت، امروز جزو بالاترین تعرفه‌ها در کشور هستیم‌.

وی تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده، حق‌الزحمه مهندسان، پس از تأیید به حساب آن‌ها واریز می‌شود چراکه دغدغه ما، گام برداشتن در جهت منافع مهندسان است.

بشیر در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه آموزشی سازمان نظام مهندسی پرداخت و با اشاره به برگزاری چندین همایش آموزشی ملی، از توجه به مسائل رفاهی اعضای سازمان سخن گفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه در استان خراسان‌رضوی، ۴۲ هزار نفر عضو سازمان داریم که از این تعداد، ۳۸ هزار نفر در مشهد و سایرین در شهرستان‌ها هستند، اظهار کرد: در استان، ۲۶ هزار مهندس دارای پروانه و ۱۶ هزار مهندس بدون پروانه داریم که این عدد و ارقام در سنوات گذشته، بالعکس بود.

بشیر به ارائه گزارشی از جامعه مهندسین عضو نظام مهندسی به تفکیک رشته‌ها پرداخت و گفت: در رشته عمران، ۱۸ هزار نفر، در رشته برق ۹ هزار نفر، معماری هشت هزار نفر، مکانیک پنج هزار نفر، شهرسازی ۷۰۰ نفر، نقشه‌برداری ۵۰۰ نفر و ترافیک ۵۰ نفر عضو داریم‌.

در ادامه جلسه، پس از انتخاب هیئت رئیسه سنی مجمع، انتخاب هیئت رئیسه اصلی در دستورکار قرار گرفت و سپس به دستور جلسه مجمع عمومی ورود شد.

بر همین اساس، ابتدا ترانه مهاجر، عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان خراسان‌رضوی به ارائه گزارشی عملکرد سالانه هیئت مدیره سازمان، منتهی به بیست‌ونهم اسفند سال ۱۴۰۱ پرداخت، سپس بررسی و تصویب ترازنامه مالی منتهی به این زمان در دستور کار قرار گرفت که به تصویب حاضران رسید و در ادامه پس از بررسی بودجه پیشنهادی هیئت مدیره برای سال ۱۴۰۳، این بودجه تصویب شد.

تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای اطلاعیه‌های سازمان آخرین دستور کار جلسه مجمع بود که با نظر حضار، روزنامه «خراسان» انتخاب شد.

کد خبر 736488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.