ماه رمضان، فرصتی ارزشمند برای ارتقای معرفت درونی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:ماه مبارک رمضان فرصتی برای ارتقای معرفت دینی و درونی افراد است که نتیجه آن ارتقای معرفت جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی امروز _بیست‌وپنجم اسفند_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار ارزشمند برای ایجاد تحول معنوی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی و کنشگران برای جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه ماه نزول قرآن، فرصتِ مناسبی برای خودسازی و تزکیه معنوی مؤمنان است افزود: بهره‌مندی از این ماه پرفیض درجات مختلفی دارد و برای حصول این توفیق شرایط و پیش شرط‌های متعددی نیاز است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای ارتقای معرفت دینی و درونی افراد است که نتیجه آن ارتقای معرفت جامعه خواهد شد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: در این ماه مبارک علاوه بر اینکه عبادت و خشوع در برابر پروردگار عالم ثواب اخروی بسیاری دارد، نفس، خواب و همه کار مؤمن هم سراسر ثواب است.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید تلاش کنند تا از لحظه لحظه‌های نورانی و معنوی ماه مبارک رمضان در مسیر ارتقای معرفت دینی، سعادت و رستگاری بهره‌مند شوند، گفت: ماه رمضان فرصتی برای ارتقای باورهای دینی در مسیر تحقق جامعه‌پردازی و زیست جمعی مومنانه و توحیدی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی برای ارتباط بیشتر انسان با خدای خویش دانست و افزود: بهره‌گیری صحیح از این ماه که ماه رحمت، کرامت و بخشش است، سبب آمرزش گناهان می‌شود و همه باید قدر این ماه با عظمت را بدانیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: رمضان، ماه تلاش برای گره‌گشایی‌های بی‌منت، ماه انفاق و احسان بدون اسم و رسم است.

وی اضافه کرد: ماه رمضان، ماه مهمانی خدا است، ماهی که خوان کرم الهی به روی همه گسترده شده است و باید با تمرین و تقویت اراده و دوری از خواسته‌های نفس، برای رسیدن به کمال تلاش کنیم.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی ترجمه‌ها و تفسیرهای بسیاری از قرآن کریم وجود دارد که مؤمنان می‌توانند از این سرمایه‌های ارزشمند استفاده کنند و ارتباط خود را با خدا از طریق کلام وحی تقویت کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: برخی افراد عمدی یا سهوی رعایت حرمت ماه ضیافت الهی را حفظ نمی‌کنند و در شهر اقدام به روزه‌خواری آشکار می‌کنند که صحیح نیست.

وی افزود: افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند روزه بگیرند نباید اقدام به روزه‌خواری در ملأ عام کنند، زیرا این کار دهن‌کجی و بی‌حرمتی به ماه خداست و نیروی انتظامی باید با چنین افرادی برخورد کند.

امام جمعه اراک گفت: تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت موجب برکات دوچندان خواهد بود و امید می‌رود بتوانم زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مراسم ماه مبارک رمضان را بیش از پیش فراهم کنیم و همه مشتاقان کوی دوست توفیق بهره‌مندی از برکات و فیوضات بی‌کران ماه مبارک رمضان را داشته باشند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه برنامه‌های نوروزی مردم باید حول محور صله‌رحم باشد و در این ایام از اسراف و تجمل گرایی خودداری شود، اظهار کرد: سفر کردن در ایام نوروز به مکان‌های زیارتی و سیاحتی اقدام خوبی برای تقویت روحیه و انگیزه است اما مردم در این ایام باید موازین دینی و معیارهای اسلامی را حفظ کنند.

وی افزود: در اسلام همواره بر کمک به هم‌نوع و دستگیری از یکدیگر توصیه شده است، بنابراین مردم و مسئولان باید از این بزرگواران به ویژه امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) که طعام افطار خود را به فقرا می‌بخشیدند، در بخشش و دستگیری از نیازمندان جامعه الگوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه روزه‌داران مؤمن و متقی در ماه رمضان به انس بیشتر با قرآن و مفاهیم والای آن توجه کنند، گفت: در ماه نزول قرآن مؤمنان باید به انفاق و مجاهدت با اموال به عنوان یکی از فضائل اخلاقی و اجتماعی بیش از پیش توجه کنند.

کد خبر 736444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.