حفظ حرمت ماه مبارک رمضان ضروری است

امام جمعه منطقه کاشان گفت: با توجه به ایام عید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی امروز _جمعه بیست‌وپنجم اسفند_ در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلی بقیه‌الله‌الااعظم کاشان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا اظهار کرد: ائمه همواره ما را به ترک محرمات و انجام واجبات در این ماه و روزه‌داری حقیقی تشویق کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به هم‌زمانی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان باید مراقب بود، مسافران حرمت رمضان در شهر، کوچه و خیابان‌ها حفظ کنند و نهی از منکر از روزه‌خواری علنی در نظر گرفته شود.

امام جمعه منطقه کاشان بر لزوم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ایام نوروز، گفت: وجب به وجب کاشان مقدس است زیرا در این شهر، شهیدانی در راه دفاع از کشور به شهادت رسیدند و لازم است، به آرمان‌های آنان احترام گذاشت.

حسینی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای نزدیک شدن آحاد جامعه به خدا و تزکیه نفس است، خواستار گسترش معنویات در جامعه و ارتقای آگاهی دینی و معنوی جوانان و نوجوانان شد.

سالروز ملی شدن صنعت نفت از دیگر موضوعاتی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: این موضوع سبب خودکفایی ما شد و ضربه بزرگی به دشمن زد.

امام جمعه کاشان با گرامیداشت ۲۹ اسفند، سالروز ملی شدن صنعت نفت، گفت: ملی شدن این صنعت، گامی مؤثر در راستای دفع نفوذ استعمارگران به خصوص انگلیسی‌ها به داخل کشور بود.

حسینی همچنین مظلومیت ملت فلسطین را یادآور شد و از جامعه اسلامی خواست تا برای رهایی این مردم دست در دست همدیگر بگذارند.

حجت الاسلام حسینی به مناسبت سالگرد رحلت آیت‌الله یثربی امام جمعه فقید کاشان، و پروین اعتصامی سخنانی نیز ایراد کرد.

کد خبر 736441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.