برخورد نظام با فساد جدی است

امام جمعه چادگان گفت: در هر جایی که فساد وجود داشته باشد، چشم‌پوشی نکردیم و برخورد جدی صورت گرفته است،اما باید برجسته این موضوع دیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی، ظهر امروز_ بیست‌وپنجم اسفند، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان ضمن تبریک حلول ماه رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و بهار قرآن و ماه پرورش روح است.

وی افزود: این ماه با سال نو شمسی قرین شده است و همراهی بهار طبیعت و بهار قرآن بسیار زیباست و ما در این ماه باید به یاد فقرا هم باشیم.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: برترین کارها در این ماه، افطاری دادن است که باید ساده و دوری از تجملات باشد و آنچه که امروزه روابط خانوادگی را متلاشی می‌کند، همین تجملات و تشریفات است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی اضافه کرد: برای حفظ روابط خانوادگی باید تجملات را حذف کنیم و سفره‌های افطار را ساده بگیریم و فقرا هم سهمی در آن داشته باشند.

وی ادامه داد: فلسفه ماه رمضان درک حال فقراست که باید بیشتر به یاد آن‌ها باشیم و کاری برایشان انجام دهیم، نمونه‌ای از این سفره‌های افطاری در مساجد و حسینیه‌هاست که فقرا هم می‌توانند استفاده کنند که نشان دهنده فرهنگ ایرانی _ اسلامی است.

امام جمعه چادگان گفت: باید برنامه‌های متنوع‌تری برای نوجوانان در این ماه تدارک دیده شود تا این ماه مبارک یک جلوه ویژه‌ای برای آن‌ها داشته باشد.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی با اشاره به در پیش بودن وفات حضرت خدیجه کبری (س) افزود: حضرت خدیجه (س) مظلوم واقع شده است و حقش ادا نمی‌شود، در حالی که بسیار شخصیت برجسته‌ای دارد و در سخت‌ترین شرایط از رسول اکرم (ص) حمایت کرد و حتی از طرف زنان مکه تحریم شد ولی همواره از پیامبر (ص) یاری کرد.

وی اضافه کرد: حضرت خدیجه (س) در رکاب پیامبر مجاهدت مالی انجام داد و اموال او در کنار شمشیر امیرالمومنین (ع) قرار می‌گیرد و اسلام توانست قدرت بگیرد و الگوی یک زن کامل در تمام ابعاد است.

امام جمعه چادگان با اشاره به بیان مقام معظم رهبری گفت: حضرت خدیجه کبری (س) الگوی سومی برای جهان بشریت است. در زمان جاهلیت زن جایگاهی نداشت و بعدها در اروپا و در دوران رنسانس زن جنبه‌ای ابزاری داشته است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی در ادامه افزود: حضرت خدیجه (س) در جامعه خود نقشی پذیرفت و منفعل نبود، در عین حال که کرامت خود را هم حفظ کرد و الگویی برای زنان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگ با چنین جایگاهی حتی در میان ما شیعیان هم مظلوم ماند و باید برای معرفی کردن ایشان تلاش کنیم.

امام جمعه چادگان اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد استعفای معاون رئیس قوه قضائیه بودیم و دلیل آن این بود که مبادا حضور ایشان در دستگاه عدلیه شائبه تحت تأثیر قرار دادن پرونده فسادی را که کشف شده است، داشته باشد.

حجت‌الاسلام بنی‌ جمالی گفت: این حرکت، بسیار زیبا و درست ونشان دهنده مبارزه جدی با فساد بود و در حالی که مبارزه سیستمی با فساد داریم متهم به فساد سیستمی می‌شویم.

وی در ادامه افزود: در هر جایی که فساد وجود داشته است، چشم‌ پوشی نکردیم و برخورد جدی صورت گرفته است، اما باید این موضوع برجسته دیده شود.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: هرچند در بعضی موارد خلل قانونی وجود دارد، اما به این معنا نیست که سیستم و ساختار طالب این موضوع است و اجازه مبارزه نمی‌دهد.

حجت الاسلام بنی‌جمالی اضافه کرد: هیچ کس به خاطر سمت خود نمی‌تواند آزاد به انجام هرکاری باشد و قطعاً با او برخورد جدی می‌شود که قابل تقدیر و امید آفرین است.

وی بان کرد: امیدواریم راه‌های نفوذ بسته و قانون اصلاح شود ولی اگر هم مواردی اتفاق افتاد با همین جدیت رسیدگی شود.

کد خبر 736434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.