صدای غزه نباید در جوامع بین‌الملل قطع شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نباید صدای غزه در رسانه‌ها قطع و جنایت رژیم صهیونیستی و آمریکا در غزه برای جوامع بشری عادی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز _جمعه بیست‌وپنجم اسفند_ در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: امسال در شرایطی به ماه مهمانی خدا وارد شده‌ایم که متأسفانه بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ترین جنایات و نسل کشی‌های تاریخ خود است. فاجعه انسانی که این روزها در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته و جلوه‌ای دیگر از لیبرال دموکراسی غربی است.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در محفل انس با قرآن فرمودند که دنیای اسلام مکلف است، تکلیف دینی دارد، هر کس هر جور می‌تواند به مردم مظلوم غزه کمک کند و کمک به دشمن حرام قطعی و جنایت واقعی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: متأسفانه برخی دولت‌ها و کشورهای اسلامی این کار را انجام می‌دهند اما روزی پشیمان خواهند شد و ان‌شاء الله سزای این خیانت را خواهند دید.

آیت الله آل‌هاشم در ادامه اظهار کرد: متأسفانه مردم مظلوم غزه با شرایط بغرنجی روبه‌رو هستند تاکنون بیش از ۳۱ هزار فلسطینی در غزه شهید شده و ویرانه‌های بسیاری در این منطقه برجای گذاشته است، به گفته سازمان ملل جنگ اسرائیل در غزه ۸۵ درصد جمعیت غزه را با بحران کمبود مواد غذایی و آب سالم مواجه کرده است.

وی همچنین ادامه داد: به گفته کمیسر سازمان ملل شمار کودکانی که در چهار ماه اخیر در غزه کشته شده‌اند بیشتر از تعداد کودکان کشته شده در جنگ‌های چهار سال اخیر جهان است این سازمان اعلام کرد که بیش از ۱۲ هزار کودک در غزه در چهار ماه اخیر به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: یکی از اهداف خطرناک رژیم اسرائیل در محاصره کامل نوار غزه و ممانعت از ارسال کمک‌های فوری را ایجاد شرایط فروپاشی اجتماعی و مدنی و از بین بردن همه آثار حیات و هویت فلسطینی و کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه و کرانه به کشورهای مجاور است.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید صدای غزه در رسانه‌ها قطع شود، تصریح کرد: نباید جنایت رژیم صهیونیستی و آمریکا در غزه برای جوامع بشری عادی شود. دستگاه دیپلماسی و جریانات مردمی باید مطالبه توقف جنگ را با قدرت بیشتری پیگیری کنند دولت‌های اسلامی باید با قطع روابط سیاسی و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی این رژیم وحشی را متنبه کنند باید هزینه کمک برخی حاکمان اسلامی به رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در بین افکار عمومی بالا برود و شرط نابودی رژیم صهیونیستی ایجاد گرایش عمومی و اتحاد در بین مسلمانان است که دولت‌ها باید زمینه وحدت عمومی را مهیا کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش قیمت برخی کالاها اشاره کرد و اظهار کرد: اعمال ماه مبارک رمضان با عید نوروز مصادف شده است. این به معنای افزایش نیاز مردم به مایحتاج عمومی و خوراک و پوشاک است بازار شب عید همواره یکی از دغدغه‌های جدی مردم است. اولاً دولت باید نقش حکمرانی اقتصادی خود را به بهترین شکل ایفا کند دوماً نظارت بر بازار را جدی بگیرد.

وی افزود: نظارت در واقع نقش پیشگیری دارد. البته لازم می‌دانم از دولت بخاطر توزیع اقلام معیشتی در قالب کالابرگ تشکر کنم.

آیت الله آل هاشم در ادامه خاطرنشان کرد: یک طرف ماجرا نیز خود اصناف هستند اصناف باید مراعات حال مردم را بکنند. البته ما اصناف مؤمن و معتقدی داریم. بازاریان تبریز عموماً اهل انصاف و مروتند آنچه است اینکه باید روح تعاون و همیاری در جامعه جاری باشند. مخصوصاً که ماه مبارک رمضان هست و همه ما سفارش به رحم و انصاف شده‌ایم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۵ اسفند روز بزرگداشت پروین اعتصامی این شاعره تبریزی از نامی‌ترین شاعران زن ایرانی است، اشاره کرد و گفت: پروین در شعرش زبان دردمندان جامعه است. پروین شاعر ظلم ستیزی است هر چند هیچگاه نامی از او در مبارزات سیاسی برده نشده ولی مبارزه پروین با سلاح شعر انجام می‌شود، پروین را می‌توان احیاگر فن مناظره در شعر دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین اعطای نشان فتح از سوی رهبر انقلاب به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران را به ایشان تبریک گفت.

کد خبر 736426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.