مراکز مهم خرید تبریز را بیشتر بشناسید + آدرس

مراکز خرید تبریز تنها به بازار بزرگ تبریز خلاصه نمی‌شود و پاساژهای مدرنی در گوشه‌ و کنار این کلان‌شهر فعال است که مشتریان پروپاقرص خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، کلان‌شهر تبریز به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت و پرتنوع در شمال‌غرب کشور با جمعیت نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، یکی از مراکز اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور محسوب می‌شود.

این شهر با داشتن تعداد زیادی مراکز خرید و بازارهای متنوع، به‌عنوان یک مقصد عالی برای خریداران از سراسر کشور و حتی خارج از کشور نیز شناخته می‌شود. در این راهنما، به معرفی بهترین مراکز خرید تبریز خواهیم پرداخت.

مراکز مهم خرید تبریز را بیشتر بشناسید + آدرس

بازار تبریز؛ بزرگ‌ترین بازار مسقف جهان

بین تمام جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی، به‌جرئت می‌توان گفت بازار تاریخی تبریز را جذاب‌ترین و مهم‌ترین اثر تاریخی است که شگفتی آن تا روزها شما را مبهوت می‌کند.

بازار سرپوشیده تبریز با مساحتی بالغ بر یک کیلومتر مربع، وسیع‌ترین مجموعه به‌هم پیوسته آجری در جهان است که از ۵۵۰۰ حجره، ۲۰ راسته، ۲۵ تیمچه و ۳۵ سرا، مدرسه، حمام، مسجد و کاروان‌سرا تشکیل شده است و از نظر قرارگیری تمام این بخش‌ها در کنار هم، در میان بازارهای ایران همچون نگینی می‌درخشد و به عنوان بزرگ‌ترین سازه مسقف جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

به‌طور کلی، کارکردهای بازار تبریز شامل جمع‌آوری، توزیع و خرده‌فروشی می‌شود. اجناس مختلفی در این بازار به فروش می‌رسد که مهم‌ترین آن‌ها فرش دستباف، کیف و کفش چرم، محصولات گیاهی و دارویی، ادویه و پارچه است که بیشتر حال و هوای بازارهای سنتی را دارد و در آن از وسایل پیشرفته امروزی مثل موبایل و کامپیوتر خبری نیست.

نشانی: تبریز، بازار بزرگ تبریز

مراکز مهم خرید تبریز را بیشتر بشناسید + آدرس

پیاده‌راه تجاری تربیت

پیاده‌راه تجاری تربیت یا همان سنگفرش تربیت در بخشی از شاه راه جاده ابریشم که از تبریز عبور می‌کرد، بازسازی شده است.

این پیاده گذر دارای مغازه‌هایی متعدد نظیر پوشاک، کفش و کیف، آجیل و ادویه‌های مرغوب، شیرینی، پارچه‌فروشی و چرم‌فروشی با کیفیت‌های بسیار مرغوب و قیمت‌های مناسب و مقرون به صرفه است. علاوه بر مغازه‌ها، پاساژهایی با اجناسی نظیر پارچه، لباس مجلسی، کیف و کفش، لوازم خیاطی و گلدوزی است.

علاوه بر کف‌سازی این پیاده گذر که احساس صمیمیت را به فضا داده، حفظ معماری تاریخی تبریز نیز در بناهای این مغازه‌ها همچنان پابرجاست. در سنگ‌فرش تربیت شاهد مجسمه‌های زیبایی هستیم، این تندیس‌ها گویای پیشه‌های مختلف تبریز است.

نشانی: تبریز، بالاتر از میدان ساعت تبریز

مراکز مهم خرید تبریز را بیشتر بشناسید + آدرس

مجتمع تفریحی تجاری لاله پارک تبریز

مجتمع تفریحی تجاری لاله پارک با زیربنایی به مساحت ۴۳ هزار متر مربع، به عنوان فاز اول مجتمع تجاری، تفریحی و اقامتی «لاله پارک» در سال ۱۳۸۸ کلنگ‌زنی و نوزدهم بهمن ۱۳۹۱ افتتاح شده است.

این مجتمع که در حوزه شهرداری منطقه پنج تبریز قرار دارد از حیث ابعاد و کاربری‌های پیش‌بینی شده در آن و به دلیل موقعیت جغرافیایی همچنین دسترسی به شبکه بزرگراهی، از جمله طرح‌های بزرگ و ممتاز تجاری تفریحی کشور ایران محسوب می‌شود.

لاله پارک در حال حاضر از شمال به اتوبان پاسداران، از شرق به خیابان فرشته و از جنوب و غرب به پارک جنگلی باغمیشه منتهی می‌شود، مجتمع تجاری لاله پارک در شش طبقه سازه‌ای میزبان بورس مختلف کالا و برندهای متنوع و روز دنیا در زمینه‌های پوشاک، کیف و کفش، طلا و جواهر، لباس و لوازم ورزشی، لوازم خانگی و صوتی-تصویری، رستوران، کافی‌شاپ، بانک و سایر صنوف و خدمات است.

نشانی: تبریز، اتوبان پاسداران، بالاتر از میدان فهمیده
 

مراکز مهم خرید تبریز را بیشتر بشناسید + آدرس

مرکز خرید اطلس

مرکز خرید اطلس یکی از بزرگ‌ترین، مدرن‌ترین و جذاب‌ترین مراکز خرید تبریز به‌شمار می‌رود و با بنایی ۱۸ طبقه، شامل ۹ طبقه تجاری، پنج طبقه اداری و چهار طبقه پارکینگ می‌شود. از ویژگی‌های مثبت این مجموعه می‌توان به دسترسی آسان به مراکز عمده شهر اشاره کرد.

علاوه بر ۱۶۰ فروشگاه با محصولات متنوع و باکیفیت، مرکز خرید اطلس خدمات رفاهی دیگری را از جمله رستوران، فودکورت، هایپرمارکت، کافی‌شاپ، شهربازی سرپوشیده و سالن مراسم ارائه می‌کند.

نشانی: تبریز، ولی‌عصر، خیابان همافر غربی، میدان اطلس

مراکز مهم خرید تبریز را بیشتر بشناسید + آدرس

مجتمع تجاری ستاره باران

مجتمع تجاری ستاره باران، واقع در چهارراه جهاد (نصف‌راه) تبریز قرار دارد.

این مجتمع تجاری ۱۴ طبقه است که چهار طبقه آن تجاری است و شامل بخش‌هایی مثل مرکز خرید، هایپرمارکت، فودکورت، کافی‌شاپ، پردیس سینمایی و اتاق فرار است.

همچنین دو طبقه پارکینگ اختصاصی برای ماشین و موتور دارد. در این مجتمع نمایندگی برندهای معروف ترکیه و ایران است.

نشانی: تبریز، چهارراه نصف راه (میدان جهاد)

مراکز مهم خرید تبریز را بیشتر بشناسید + آدرس

مرکز خرید میلاد نور

مرکز خرید میلاد نور ولی‌عصر واقع در طبقه زیرین فلکه بزرگ ولی‌عصر، از مراکز خرید تبریز محسوب می‌شود و دارای یک طبقه تجاری با ۷۸ واحد تجاری و دو طبقه پارکینگ با ظرفیت ۳۵۰ خودرو است.

در این مجموعه می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم ورزشی، طلا و جواهرات، لوازم‌خانگی و لوازم صوتی و تصویری را تهیه کنید. در کنار خرید، دیگر امکانات رفاهی مانند فست‌فودها و کافی‌شاپ‌ها، این مجموعه را به یکی از جاهای دیدنی تبریز تبدیل کرده است.

نشانی: تبریز، ولی‌عصر، فلکه بازار

مراکز مهم خرید تبریز را بیشتر بشناسید + آدرس

مرکز خرید پالادیوم رشدیه

مرکز خرید پالادیوم در رشدیه تبریز قرار دارد. این مرکز خرید در سه طبقه با کلی فروشگاه‌های لباس بچگانه، زنانه و مردانه و البته دو تا آژانس مسافرتی و همچنین یک هایپرمارکت بزرگ است.

برندهای خاص و مطرحی در این مرکز خرید وجود ندارد. برخی مغازه‌ها با قیمت‌های مناسب اجناس خود را به فروش می‌رسانند.

نشانی: تبریز، شهرک رشدیه

مراکز مهم خرید تبریز را بیشتر بشناسید + آدرس

مجتمع تجاری تفریحی فلورانس تبریز

مجتمع تجاری تفریحی فلورانس در غرب شهر تبریز، منطقه نصف راه و ابتدای خیابان ورزش در تاریخ دوم آبان سال ۱۴۰۰ افتتاح شده است.

این مجتمع پارکینگ خودرو در طبقه منفی یک دارد، طبقه همکف و چهار طبقه بالای آن، ۵۲ واحد تجاری، دو آسانسور، دو رشته پله‌برقی در صنوف پوشاک، موبایل، لوستر، فرش‌فروشی، جواهرآلات، اکسسوری و کتاب، در طبقات همکف تا طبقه سوم فعالیت می‌کنند.

در طبقه آخر دارای محل بازی کودکان و انواع فودکورت‌ها و رستوران است. در طبقه اول هم یک هایپرمارکت دارد. مساحت هر طبقه زیاد بزرگ نیست، اما بسیار شیک و مدرن ساخته شده است.

مراکز مهم خرید تبریز را بیشتر بشناسید + آدرس

مجتمع خرید آمازون تبریز

در تبریز مراکز خرید زیادی وجود دارند که مرکز خرید آمازون یکی از جدیدترین و پرفروش‌ترین این مراکز در تبریز محسوب می‌شود.

این مرکز در نبش میدان رسالت تبریز واقع شده است و با دارا بودن چندین مغازه از معروف‌ترین برندها هدف اصلی افراد برای خرید مایحتاج شب یلدا و شب عید محسوب می‌شود.

مرکز خرید آمازون دارای پارکینگ، خانه بازی برای کودکان و بازی‌های دیجیتالی برای نوجوانان و جوانان و رستوران و کافی‌شاپ است و از تمام گنجایش‌های خود برای رفع نیاز مشتریان بهره می‌گیرد.

کد خبر 736359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    1 0
    فلورانس خیلی زیباست