هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی و وزش باد در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از هشدار سطح زرد بارشی تا شنبه هفته آینده در استان خبر داد و گفت: طی این مدت بارندگی( گاهی رگباری و شدید)، وزش باد(بعضی نقاط شدید)، مه آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی نسبتاً پایدار در منطقه و فعالیت جریانات شمالی در سطح زمین است؛ بر این اساس طی ۳۰ ساعت آینده برای نواحی جلگه‌ای آسمان قسمتی ابری تا ابری و مه آلود و احتمال بارش پراکنده و برای ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی صاف تا نیمه ابری، وزش باد جنوبی (گاهی شدید و افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از امشب با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه در برخی نقاط رگبار و رعد و برق (گاهی شدید) تا شنبه مورد انتظار است و پس از آن طی یکشنبه و دوشنبه هفته آینده جوی غالباً پایدار پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: به تدریج از اواخر روز دوشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار و بارشی به منطقه شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، وزش باد (گاهی شدید) کاهش نسبی دما، بارندگی (برخی مناطق رگباری و شدید) و رعد و برق و احتمال تگرگ تا اواخر هفته آینده فراهم خواهد شد.

دادرس از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای سامانه بارشی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده، کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، بارندگی (گاهی شدید)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، مه آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: شهروندان و مسافران طی این مدت از استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه مخاطرات هواشناسی تا روز شنبه هفته آینده در استان پیش‌بینی شده است، گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت در هنگام کوهنوردی در مناطق کوهستانی و تردد در جاده‌های کوهستانی و عشایر در جابجایی و کوچ احتیاط کنند.

دادرس با بیان اینکه کشاورزان به ویژه گلخانه‌داران تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی نسبت به محکم کردن سازه‌ها و پوشش سقف به عمل آورند، اضافه کرد: طی این مدت هنگام وقوع رعد و برق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 736351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.