صدور هشدار نارنجی / باران و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: از صبح شنبه بیست‌وششم اسفندماه تا بعدازظهر همین روز شاهد بارش سنگین باران همراه با تگرگ در همه نقاط استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار سطح نارنجی شماره ۲۰ مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از صبح شنبه بیست‌وششم اسفند تا بعدازظهر همین روز، شاهد بارش باران سنگین همراه با تگرگ، گاهی رعدوبرق و وزش باد لحظه‌ای شدید در تمام مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شاهد پدیده مه نیز خواهیم بود، افزود: با توجه به بارش باران، شاهد لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی خواهیم بود و به همین خاطر رانندگان باید در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری احتیاط لازم را رعایت کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: همچنین احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه و مسیل‌ها وجود دارد و به همین خاطر مردم باید از اطراق در حاشیه و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی با اشاره به احتمال وارد آمدن خسارت به سازه‌های سبک و موقت در اثر وزش باد شدید لحظه‌ای گفت: بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها باید در دستور کار مردم و نهادهای مسئول قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در ضمن با توجه به بارش باران همراه با تگرگ و وزش شدید باد مردم باید از صعود به ارتفاعات و همچنین انجام کار در فضای باز، اماکن و نواحی مرتفع خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین یادآور شد: در ضمن تمهیدات لازم باید در بخش‌های خدمات‌شهری، راهداری و کشاورزی برای مقابله با بحران‌های محتمل از جمل آب‌گرفتگی، لغزندگی جاده‌ها و خسارت به گلخانه‌ها اتخاذ و اجرایی شود.

کد خبر 736323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.