افزایش صادرات داروهای ایرانی به قزاقستان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همکاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را از زمینه‌های راهبردی تعاملات ایران و قزاقستان در حوزه سلامت دانست و از افزایش صادرات داروهای ایرانی به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در دیدار با داونایاف، رییس شورای دارویی و یارکات اسکالیو، مدیرعامل شرکت اسکای سی قزاقستان همکاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی که در حاشیه اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان انجام شد، ضمن اشاره به عضویت جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای اظهار کرد: کشورهای عضو باید به دنبال نظمی جدید در روابط بین خود خصوصاً در حوزه سلامت باشند و به مداخلات قدرت‌های استکباری که مانع از رشد تولید علم و ارتقای فناوری‌ها و تولیدات آنهاست، پایان دهند.

وی تاکید کرد: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با داشتن تولیدات مشترک می‌توانند همکاری‌های گسترده‌تری در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشند و علاوه بر تامین نیازهای مردم در هریک از این حوزه‌ها به خوداتکایی، رشد و شکوفایی اقتصادی برسند.

عین اللهی ابراز امیدواری کرد که برنامه اجرایی و عملیاتی گسترش همکاری‌های دارویی ایران و قزاقستان با تشکیل کارگروه مشترک بین دو کشور به سرعت اجرایی شود.

داونایاف، رئیس شورای دارویی کشور قزاقستان نیز در این دیدار با اشاره به تمایل قزاقستان به استفاده از محصولات سلامت محور ایرانی، خاطرنشان کرد: در سال جدید سعی داریم با افزایش خرید دارو از ایران، تسریع در فرایند ثبت داروهای ایرانی و تولیدات مشترک همکاری‌های خود را در حوزه دارو با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: شرکت‌های دارویی ایران می‌توانند در مناقصات قزاقستان شرکت کرده و پس از انتخاب، به مدت ۱۰ سال داروهای خود را به قزاقستان صادر کنند.

یارکات اسکالیو، مدیرعامل شرکت اسکای سی قزاقستان نیز با اشاره به شرایط جغرافیایی این کشور در اتصال شرق به غرب، یادآور شد: با واردات داروهای ایران به قزاقستان، این داروها از طریق این کشور، در بازار کشورهای اورآسیا عرضه می‌شود.

کد خبر 736288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.