کم‌کاری شهرداری‌های مناطق در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز محرز است

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای شهر سنندج گفت: نداشتن برنامه و عزم لازم در خصوص توقف ساخت و سازهای غیرمجاز، نشان می‌دهد که شهرداری‌های مناطق در این خصوص کمکاری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سالار علی‌ویسی، امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در جلسه‌ای که با حضور مدیران شهرداری مناطق چهارگانه شهر سنندج در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز برگزار شد، اظهار کرد: به‌رغم تنظیم صورتجلسه داخلی ما بین مدیران شهرداری و موظف بودن مناطق در خصوص برخورد با عوامل ساخت بناهای غیرمجاز و ناایمن و همچنین مکاتبات دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، عملکرد شهرداری در این حوزه غیرقابل قبول بوده است.

وی افزود: حمایت از ساخت مسکن محرومان و اقشار کم برخوردار از اولویت‌های شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان است، اما آیا در این شرایط اقتصادی و وضع موجود بازار مسکن، سود حوزه ساخت و ساز به جیب شهروندان عادی می‌رود یا دلالان و افراد سود جو.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای شهر سنندج ادامه داد: در طول سه سال از فعالیت شورای ششم و برگزاری جلسات پیاپی و مصوب کردن راه حل‌هایی برای این معضل، مجموعه مدیریت شهری تاکنون چراغ سبزی به این درخواست همکاری شورای شهر نشان نداده‌اند که این مسئله بی اعتقادی آن مجموعه به نمایندگان مردم در پارلمان محلی را نشان می‌دهد.

علی‌ویسی با انتقاد از انفعال سازمان اوقاف و دیگر ادارات دارای زمین در حریم و محدوده شهر سنندج در خصوص عدم مراقبت و صیانت از زمین‌های تحت مالکیت خود، تصریح کرد: عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی محرز و غیرقابل انکار است و بعضاً شهرداری در برخورد با وقوع تخلف باید به تنهایی عمل کند اما برابر اساسنامه، کنترل و پیشگیری از بروز ناهنجاری بصری شهری و ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده شهر برعهده شهرداری بوده و عملاً با توجه به برگزاری چندین جلسه، ارائه راهکار و پیگیری‌های مکرر، با صراحت می‌توان گفت که این نهاد عملکردی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن سال نو و چند روز تعطیلی، باید تمامی نظارت‌ها و تلاش برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو در این برهه زمانی برای تصرف زمین و ساخت بناهای یک شبه و ناایمن انجام شود.

کد خبر 736282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.