رسانه نقش تاثیرگذاری در اصلاح الگوی مصرف دارد

استاندار کردستان گفت: رسانه در آگاهی‌بخشی و رعایت الگوی صحیح مصرف حامل‌های انرژی از سوی مشترکان نقش تاثیرگذاری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در سومین جشنواره منطقه‌ای گاز و رسانه استان کردستان اظهار کرد: مهمترین گره‌ی که در حوزه اقتصادی در سطح کلان با آن مواجه هستیم فرهنگ اقتصادی است که اصلاح آن می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی ما را حل کند.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشورمان، افزود: ایران جزو کشورهای مصرف‌گرا و پرمصرف در بخش حامل‌های انرژی است که این مسئله به‌رغم اینکه ما جزو کشورهای اول در بخش ذخایر گاز و نفت دنیا هستیم، در آینده ما را با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد.

استاندار کردستان به نقش تأثیرگذار رسانه در آگاهی‌بخشی و رعایت الگوی صحیح مصرف از سوی مشترکان اشاره کرد و گفت: با وجودی که تعداد واحدهای برخوردار ما از نعمت گاز در استان افزایش یافته، اما با رعایت الگوی مصرف صحیح میزان گاز خانوارها افزایش نیافته است که این اهمیت نقش رسانه را نشان می‌دهد.

زارعی کوشا ادامه داد: برگزاری جشنواره گاز و رسانه در استان کردستان یکی از اقدامات شایسته در راستای فرهنگ‌سازی برای رعایت الگوی مصرف صحیح است که از خبرنگاران و اهالی رسانه می‌خواهیم برای سایر حامل‌های انرژی نیز فرهنگ سازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: منابع خدادادی ما محدود است و باید آیندگان نیز این منابع باقی بماند، در این راستا باید در مصرف منابع صرفه‌جویی کنیم که این با کار رسانه‌ای امکانپذیر است.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد که سال آینده جشنواره منطقه‌ای گاز و رسانه به صورت ملی و با شرکت سایر استان‌های کشور برگزار شود.

کد خبر 736270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.