ورود سامانه بارشی به خوزستان از امشب

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به کاهش دو تا چهار درجه‌ای دما در استان گفت: امشب به تدریج سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد استان خواهد شد و تا اواخر شنبه در بیشتر مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در بعضی مناطق، کاهش دما و احتمالِ بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _پنج‌شنبه بیست و چهارم اسفند_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز جوِ استان آرام و پایدار و به تدریج با افزایش ابر همراه است و از بعد از ظهر برای بخش‌های از غرب و جنوبِ غرب به سبب وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای احتمال خیزش گردوخاک محلی و موقتی وجود دارد.

وی افزود: امشب به تدریج سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد استان خواهد شد و تا اواخر شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در برخی مناطق، کاهش دما و احتمالِ بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها برای بخش‌هایی غربی و شرقی (طی جمعه) و برای مناطق شرقی و شمالی (طی شنبه) پیش بینی می‌شود و در بقیه مناطق هم بارش‌ها به صورت پراکنده رخ خواهد داد.

سبزه‌زاری اضافه کرد: دمای روزانه فردا حدود ۲ الی ۴ درجه کاهش می‌یابد و سپس تا دوشنبه روند افزایش نسبی دارد همچنین شمال خلیج فارس طی بعد از ظهر امروز تا شنبه مواج و متلاطم، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته بهبهان با ۲۸.۵ و ایذه با ۳.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند همچنین دمای اهواز به بیشینه دمای ۲۷.۵ و کمینه دمای ۱۱.۸ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 736235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.