اجرای پویش «چشم به راهیم» با هدف افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی کرمانشاه 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح جاده‌ای، پویش نوروزی «چشم به راهیم» از بیست‌وششم اسفند ۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ در استان کرمانشاه محور کنگاور-صحنه، سه‌راهی نهاوند مجتمع خدمات رفاهی آناهیتا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سید شهرام کهریزی امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد اصلی این پویش ایجاد توجه و انگیزه در همراهان راننده (سرنشینان وسایل نقلیه) در ایفای نقش حداکثری مؤثر و هوشمندانه در تحقق سفر ایمن جاده‌ای است.

وی افزود: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه اینکه نوروز سال جاری با ماه مبارک رمضان تقارن دارد، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در پویش چشم به راهیم، بر اساس ویژگی‌های فرهنگی و بومی، برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای سفره هفت‌سین متناسب با صنایع‌دستی و شاخص‌های گردشگری استان و منطقه، اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی و بومی و ملی، اجرای نمایش‌های ایمنی ویژه کودکان توسط گروه حرفه‌ای، برگزاری مسابقه عکس سلفی، نمایش کلیپ‌های ایمنی و فیلم جاذبه‌های شهره‌ها با پذیرایی از مسافران تدارک دیده شده است.

کهریزی عنوان کرد: طرح پویش چشم به راهیم برای سومین سال متوالی، هم‌زمان با استان‌های سراسر کشور به مدت ۱۷ روز در استان کرمانشاه محور کنگاور-صحنه، سه‌راهی نهاوند مجتمع خدمات رفاهی آناهیتا برگزار خواهد شد و اهدافی همچون آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیای نمایش‌های ایرانی به‌ویژه نمایش‌های سنتی و بومی استان کرمانشاه و کمک به احیای موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی را دنبال می‌کند.

کهریزی با بیان اینکه در نهایت هدف از برگزاری این طرح، ارتقای ایمنی سفرهای برون‌شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است، ادامه داد: مسافران نوروزی از جمله رانندگان و اعضای خانواده‌هایشان به‌ویژه مادران، کودکان، نوجوانان از مخاطبان اصلی طرح «پویش چشم به راهیم» هستند.

کد خبر 736111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.