۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
آغاز بارش‌ها از جمعه در کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور، از تداوم روند افزایش دما خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود و طی این مدت در شهرهای صنعتی تهران، البرز و اصفهان، افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات صبح پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه سامانه بارشی از غرب وارد کشور و در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب غرب کشور سبب بارندگی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه سامانه بارشی تقویت و در نیمه غربی کشور، بخش‌هایی از مرکز استان‌های گیلان، مازندران، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران، سبب بارش باران، وزش باد، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

ضیائیان با بیان اینکه شنبه به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، ادامه داد: یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام برقرار خواهد بود و دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، بارش در نیمه غربی کشور آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان صاف تا کمی ابری و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۲۲ و کمینه ۷ سانتی‌گراد است و روز جمعه، قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر و از بعدازظهر بارش پراکنده با بیشینه ۲۳ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 736092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.