‏اعلام ظرفیت‌های اسکان مسافران نوروزی از طریق «اصفهان من» و ۱۳۷

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: سال جاری بیش از ۶۰۰ مدرسه با هفت هزار فضای آموزشی با مساعدت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اسکان مسافران را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد شفیعی در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: در موضوع اسکان مسافران نوروزی اولویت‌بندی انجام و هتل‌ها و مهمان‌پذیرها در اولویت نخست اسکان مسافران قرار داده شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در بخش هتل‌ها و مهمان‌پذیرها به‌عنوان اصلی‌ترین ظرفیت اسکان افزود: مدارس آموزش و پرورش، خوابگاه‌های دانشجویی و کارمندی، منازل استیجاری و در نهایت باغ فدک به‌عنوان تنها مرکز اقامت مسافران به‌صورت چادرخواب نیز به ترتیب از دیگر اولویت‌های اسکان مسافران است.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: اولویت نخست ما در موضوع اسکان، ظرفیت بخش خصوصی یعنی هتل‌ها و مهمان‌پذیرها است، چرا که در این مسیر سرمایه‌گذاری کردند و دو سال نیز با شرایط و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا دست و پنجه نرم کردند، در این راستا برای جبران ضرر و زیان آن‌ها اولویت اسکان، با ظرفیت‌های بخش خصوصی است.

شفیعی ادامه داد: حضور مهمانان نوروزی در اصفهان بر چرخه اقتصادی شهر اثر دارد، در این راستا فراخوانی در مناطق پانزده‌گانه شهر اعلام شد و از شهروندان درخواست کردیم تا منازل خود را به چرخه اسکان مسافران بیاورند، شهروندان می‌توانند برای اطلاع از واحدهای صنفی مجاز منتخب اتحادیه مشاوران املاک با سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان یا اتحادیه مشاوران املاک از طریق شماره تلفن ۳۲۶۶۴۴۵۰ تماس برقرار کنند.

وی تاکید کرد: نرخ خانه‌های استیجاری بر اساس محدوده مکانی، امکانات و نوع خانه که آپارتمان یا ویلایی و متراژ متغیر است و توسط متصدیان واحدهای صنفی مشخص می‌شود.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: کمیته اسکان از شهریور فعالیت خود را آغاز و تاکنون جلسات متعددی را نیز برگزار کرده است، غیر از کمیته اسکان، ۱۴ کمیته دیگر نیز فعال شده است.

شفیعی با تاکید بر اینکه اجاره دادن خانه به مسافران خارج از فرایند تعریف شده، اقدامی غیرقانونی است افزود: عمده فعالیت این ستاد از غروب آفتاب آغاز می‌شود و تا نزدیک صبح ادامه دارد که به گردشگران توصیه می‌کنم پیش از ورود به اصفهان و در مبادی ورودی از قبل محل اسکان خود را مشخص و انتخاب کرده باشند، البته در صورت اینکه از پیش تصمیم هم نگرفته باشند، شهرداری اصفهان با همه امکانات خود پذیرای گردشگران و مسافران خواهد بود.

وی ادامه داد: سال جاری بیش از ۶۰۰ مدرسه در هفت هزار فضای آموزشی با کمک آموزش و پرورش استان اصفهان، اسکان مسافران را بر عهده دارد.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان یادآور شد: مسافران در صورتی که محل اسکان خود را مشخص نکرده‌اند، می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن «اصفهان من» یا از مسیر سامانه بیست‌وچهارساعته ۱۳۷ از ظرفیت‌های باقی‌مانده اسکان مطلع شوند و نسبت به انتخاب محل اسکان اقدام کنند.

وی ادامه داد: چند سال است که مدیریت شهر اصفهان، با همکاری دیگر دستگاه‌های دولتی و خصوصی بستری برای اسکان فراهم کرده است و در این راستا هیچ مسافری طی سال‌های گذشته بدون اسکان نداشتیم، میزان رضایتمندی میهمانان نیز بسیار زیاد بوده است.

شفیعی تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی که سال گذشته در باغ فدک انجام دادیم، به کمبود سرویس بهداشتی اشاره شده بود که با کمک مدیریت و عوامل محترم شهرداری منطقه هفت به‌روزرسانی انجام و مشکلات برطرف شده است، در این راستا می‌توان گفت نظرسنجی از عملکرد ستاد یکی از اقدامات مؤثر ستاد محسوب می‌شود که می‌تواند در سال‌های آتی ارائه خدمات به گردشگران را بهبود بخشد.

کد خبر 736082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.