تاب‌آوری شهرها در برابر تغییرات اقلیمی لازمه حیات بشر است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تاب‌آوری شهرها در برابر تغییرات اقلیمی لازمه ادامه حیات بشر است و در واقع شهروندان باید شرایط محیطی را با اقلیم منطقه خود تنظیم کنند.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تغییر سبک زندگی در کل جهان، صنعتی شدن شهرها، استفاده بیش از حد از انرژی‌های تجدیدناپذیر از جمله مواردی است که موجب شده کره زمین تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر تمام کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای پیشرفته متوجه تغییرات اقلیمی و اثرات آن در زندگی شهرنشینی شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مدیریت‌های شهری و ساکنان آن باید متوجه تأثیرات اقلیمی بر زندگی خود باشند و حداکثر اقدام از جمله تغییر سبک زندگی برای سازگار با اقلیمی که در آن ساکن هستند را انجام دهند.

نورصالحی گفت: فرهنگ‌سازی باید صورت گیرد تا تمام شهروندان متوجه تغییرات اقلیمی و اثرات آن شوند، همچنین تلاش کنند تا محیط شهری آن‌ها با اقلیم سازگار باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری نقش مهمی در سازگاری شهر با شرایط اقلیمی دارد، ادامه داد: تاب‌آوری شهرها در برابر تغییرات اقلیمی لازمه ادامه حیات شهروندان است و در واقع آن‌ها شرایط محیطی را باید با اقلیم منطقه خود تنظیم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان و مدیریت شهری باید برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌هایی برای بررسی شرایط تاب‌آوری شهر در مواجه با تغییرات اقلیمی انجام دهد و در تصمیم‌گیری‌های خود به ترکیب جمعیت، افزایش جمعیت، سکونت‌گاه مختلف و مهاجرت توجه کنند تا شهر در برابر تغییرات اقلیمی تاب‌آور شود و شهروندان دچار چالش و بحران نشوند.

نورصالحی گفت: در کشور با تغییرات اقلیمی مواجه شده‌ایم و تشخیص شرایط اقلیمی جدید از جمله موضوعات مهم است که باید به یکی از الزامات فرهنگ شهروندی و مدیریت شهری تبدیل شود.

کد خبر 736077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.