زنجیره ارزش افزوده گیاهان دارویی خراسان شمالی تقویت شود

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به وجود ۴۲۳ گونه گیاهان دارویی در استان، گفت: هدف‌گذاری استان تقویت ارزش افزوده گیاهان دارویی در استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخر موحدی امروز _ چهار شنبه بیست و سوم اسفند _ در ستاد اقتصاد دانش بنیان خراسان شمالی اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان در تعامل با کمیته امداد امام (ره) برای ایجاد اشتغال در حوزه‌های دانش بنیان، ۶۸ تفاهم نامه منعقد کرده و بیش از ۲۰ مورد از تفاهم نامه‌ها منجر به عقد قرارداد شده است.

وی این همکاری را در تولید اشتغال دانش بنیان، ارزشمند توصیف کرد و از پارک علم و فناوری و کمیته‌ی امداد، تداوم حمایت از اشتغال دانش بنیان مددجویان را با احصای ظرفیت‌های مورد نیاز و توانمندی‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان را خواستار شد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی همچنین تقویت زنجیره ارزش گیاهان دارویی را از هدف‌گذاری های حوزه اقتصادی استان دانست و گفت: بخشی از فرآیندِ رسیدنِ استان به نقطه‌ی مطلوب در زنجیره ارزش گیاهان دارویی طی شده است اما منافع این زنجیره برای کشاورز و تولید کننده باید محاسبه و الگوی کشت مناسب برای گیاهان دارویی طراحی شود.

فخر موحدی تصریح کرد: برای ایجاد هم افزایی همه ظرفیت‌های استان در تقویت زنجیره ارزش گیاهان دارویی استفاده شود.

وی افزود: مطالعات و تجربیات جهاد کشاورزی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و بخش‌های مختلف دیگر در این فرایند لحاظ شود.

فخر موحدی تصریح کرد: امکانات بخش‌های مختلف در راه اندازی آزمایشگاه‌های مربوطه بکارگیری شود و از کار جزیره‌ای پرهیز شده و کمیته‌های زیرمجموعه ی ستاد در این خصوص فعال گردند و اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

وی گفت: ۴۲۳ گونه زراعی گیاهان دارویی در استان زمینه پیشرفت زیادی را فراهم کرده است.

فخر موحدی از رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی استان در سال جاری خبر داد و گفت: حوزه اقتصادی استان موفق شده رتبه تورمی استان را از چهار به ۱۷ ارتقا دهد و در تولید مرغ نیز نه تنها مشکل واردات نداریم که صادرکننده مرغ شده‌ایم.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی در ادامه از آمادگی کار گروه اقتصاد استان برای کمک به پیشبرد فعالیت‌های حوزه گیاهان دارویی استان خبر داد.

کد خبر 736076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.