مشکلات طرح اقدام ملی مسکن خوروبیابانک و بویین میاندشت

جلسه مشترک شورای مسکن و بازآفرینی شهری استان اصفهان به ریاست استاندار و با دستور کار بررسی مسائل و مشکلات اقدام ملی مسکن در شهرستان‌های بویین و میاندشت و خوروبیابانک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، جلسه مشترک شورای مسکن و بازآفرینی شهری استان اصفهان به ریاست استاندار و با دستور کار بررسی مسائل و مشکلات اقدام ملی مسکن در شهرستان‌های بویین و میاندشت و خوروبیابانک برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست مرتضوی، استاندار اصفهان برگزار شد، احمدرضا طحانی پیرامون اقدامات به عمل آمده در راستای طرح اقدام ملی در سه شهر خور، جندق و فرخی مواردی را مطرح و اظهار کرد: اگرچه که هنوز اعتبارات خدمات زیربنایی آب و برق سهم آورده وزارت راه و شهرسازی تحقق نیافته است، اما با مساعدت شرکت آبفا و توزیع برق استان گام‌های مثبتی در این حوزه برداشته شده و امید است با تعیین تکلیف این موضوع کلیه موانع پیش روی هموار شود.

وی افزود: آنچه که امروز به عنوان مشکل اساسی در مقابل متقاضیان مسکن اقدام ملی قرار دارد، عدم فعالیت دفتر نظام مهندسی و عدم تخصیص مهندس ناظر به پروژه‌های این عزیزان هست که لازم است سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این زمینه اهتمام نموده و سریعاً مشکل را حل کند و گفتنی است بیش از ۱۰۰ فقره پروانه ساخت در مجموعه اقدام ملی مسکن در سه شهر با مواجهه با این مشکل بلاتکلیف هستند.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک با بیان پیگیری‌های به عمل آمده در راستای الحاق اراضی شهری و تقاضای تسریع در برگزاری کمیسیون ماده ۵ راه و شهرسازی، به اقدامات به عمل آمده در راستای الحاق اراضی اقدام ملی روستایی نیز اشاره و تصریح کرد: برای دو روستای اردیب و بیاضه افزون بر ۱۰ هکتار الحاق اراضی داشته‌ایم و در مورد روستای چاه ملک نیازمند مساعدت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوده که در صورت مساعدت، حدود ۵ هکتار در چاه ملک نیز به محدوده روستا الحاق می‌گردد که در آینده نزدیک اقدام ملی روستایی نیز در شهرستان آغاز می‌گردد.

طحانی سپس در خصوص اقدامات و پیگیری‌های به عمل آمده در ستاد بازآفرینی شهری و مسائل و موضوعات مرتبط مواردی را مطرح کرد.

طی این جلسه موضوع تنظیم تفاهم‌نامه همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شرکت‌های آبفا و توزیع برق استان اصفهان در راستای تسریع روند تکمیل خدمات زیربنایی اقدام و نهضت ملی مسکن، حل مشکل نظام مهندسی و تسریع در روند اجرای بازآفرینی شهری و اهتمام جدی‌تر شهرداری‌های شهرستان خوروبیابانک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان استاندار اصفهان ضمن تاکید بر حل مشکلات و موانع موجود، خواستار پیگیری دستگاه‌های استانی و سرعت عمل در اقدامات زیر بنایی برای زمین‌های اقدام ملی شهرستان خوروبیابانک شد.

کد خبر 736038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.