اسکان زائران رضوی در خانه‌های شخصی غیرقانونی است

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: هرگونه اسکان زائران و مسافران در منازل شخصی بدون مجوز فعالیت، غیرقانونی و دخالت در امور اقامتی محسوب می‌شود که در این راستا با متخلفان برخورد می‌شود.

حسین امیرکلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اعلام اینکه هرگونه اسکان زائران و مسافران در منازل شخصی بدون مجوز فعالیت، غیرقانونی و دخالت در امور اقامتی محسوب می‌شود که در این راستا با متخلفان برخورد می‌شود، اظهار کرد: اقامت ایمن و امن زائران و مسافران از مهم‌ترین ابعاد و بخش‌های خدمت‌رسانی است که در این راستا طرح ساماندهی منازل شخصی برای مدت حداقل دو سال در مشهدالرضا (ع) در حال انجام است.

وی بیان کرد: طی دو سال گذشته ۲۹۶۹ خانه شخصی زائرپذیر در مشهد شناسایی شد که با همکاری دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف از جمله فرمانداری، شهرداری، اماکن، مقام قضائی و نیز شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت‌های آب، برق و گاز توانستیم ۲۵۶۰ مورد از این تعداد را ساماندهی و تعیین تکلیف کنیم.

کلالی اظهار کرد: این میزان ساماندهی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پانزدهم اسفند ماه امسال محقق شده و تعداد ۴۰۹ واحد باقی‌مانده که با توجه به فعالیت فصلی این تعداد، به محض بازگشایی و اقدام به اسکان زائران، با همکاری اماکن و مقام قضائی با آنان برخورد قانونی انجام خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: در سال ۱۴۰۱ تاکنون با تشدید بازرسی‌ها از فعالیت خانه‌های شخصی غیرمجاز، مبلغ عودت یک میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان به زائران در سال ۱۴۰۱ به ۳۷۷ میلیون تومان در سال جاری کاهش یافته که نشان از مؤثر بودن نظارت‌ها و بازرسی‌ها در این بخش دارد.

کد خبر 735997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.