سهم کالاهای ترانزیتی در گمرکات کرمانشاه از ۱.۴ میلیارد دلار گذشت

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به رشد ۳۵۳ درصدی ارزش کالاهای ترانزیتی استان کرمانشاه، گفت: سهم کالاهای ترانزیتی در گمرکات استان کرمانشاه از ۱.۴ میلیارد دلار گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه, علی اصغر عباس‌زاده امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یازده ماه گذشته از سال جاری رشد ۳۳۹ درصدی به لحاظ وزنی و افزایش ۲۵۳ درصدی ارزش کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه را شاهد هستیم.

وی با اشاره به وزن و ارزش کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه، افزود: در مدت مذکور ۳۵۶۲۷۳۰ تن به ارزش یک میلیارد و ۴۷۱ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۸۶۱ دلار کالای ترانزیتی از مرزهای کرمانشاه عبور کرده است.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: گمرک پرویزخان با ۱۴۴۴۵۲۸۱۸۶ دلار معادل ۹۸ درصد، به وزن ۳۵۱۸۴۶۰ تن از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان کرمانشاه معادل ۹۹ درصد را از آن خود کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سهم گمرک پرویز خان از مجموع کالای ترانزیتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۳۴۱ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۲۸۳ درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده همچنین به سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان اشاره و عنوان کرد: سهم این مرز از کالاهای ترانزیتی از لحاظ ارزش ۲ درصد و از حیث وزن یک درصد برآورد شده که از نظر ارزشی ۲۷۱۰۸ و از نظر وزنی نیز ۶۷۵ دلار به وزن ۴۴۲۷۰ تن است.

وی گفت: عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه نیز شامل مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین و عمده کالای ترانزیت داخلی از مبدا این گمرکات را ضایعات کارتن بوده است.

کد خبر 735993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.