قزوین نخستین شهر در اجرای ضوابط تشویقی نوسازی محلات ناکارآمد است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قزوین نخستین شهر در ایران است که بسته ضوابط تشویقی متضمن نوسازی کالبدی را برای یکی از محلات ناکارآمد هدف خود به صورت ویژه تهیه کرده و در حال اجرای آن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد آئینی بعدازظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند_در جلسه مربوط به موضوعات بازآفرینی شهر قزوین اظهار کرد: از جمله اقدامات بازآفرینی صورت‌گرفته در قزوین می‌توان به تهیه، تصویب و اجرای بسته ضوابط تشویقی متضمن نوسازی کالبدی محله هادی‌آباد و کلنگ‌زنی مجموعه مسکونی ۳۳۰ واحدی در این محله اشاره کرد.

وی افزود: اجرای طرح کلید به کلید، برگزاری ستادهای بازآفرینی شهرستان و برگزاری نشست‌های تخصصی بازآفرینی شهری در سطح منطقه ۴ کشور از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت‌شهری قزوین در این حوزه به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه قزوین نخستین شهر در ایران است که بسته ضوابط تشویقی متضمن نوسازی کالبدی را برای یکی از محلات هدف خود به‌صورت ویژه تهیه کرده است، گفت: همچنین قزوین نخستین شهری است که ضواط تشویقی یادشده در آن در حال اجراست و این امر می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرها باشد.

آئینی ادامه داد: اقدام برای احداث تعداد قابل توجهی واحد مسکونی در بافت فرسوده محله هادی‌آباد با هدف اجرای طرح کلید به کلید از دیگری موضوعاتی است که سبب شده قزوین شهر پیشرو در این طرح محسوب شود.

وی با اشاره به لزوم تهیه و اجرای طرح تحول توسعه محلات گفت: امیدواریم اجرای ضوابط تشویقی متضمن نوسازی کالبدی در محله هادی‌آباد منجر به نوسازی واحدهای مسکونی و افزایش کیفیت زندگی در این محله قدیمی قزوین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری نشست شورای سیاستگذاری دبیرخانه انتقال تجارب بازآفرینی شهری کشور در قزوین در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: دبیرخانه منطقه ۴ کشور در قزوین قرار دارد و استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و همدان هم از استان‌های این منطقه هستند.

آئینی افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی بازآفرینی در مباحث انتقال تجارب و آموزش موضوعات مربوطه در ماه‌های اخیر به صورت مستمر در شهرها و نقاط مختلف کشور و استان‌ها انجام شده است.

وی یادآدری کرد: امید است برگزاری نشست اردیبهشت ماه در قزوین، زمینه‌ساز شکل‌گیری شبکه ارتباطی و اطلاع‌رسانی قوی در منطقه ۴ کشور در حوزه بازآفرینی شهری شود تا سایر شهرها و استان‌های این منطقه از تجربیات قزوین بهره مند شوند.

به گزارش ایمنا، در جلسه موضوعات بازآفرینی شهر قزوین، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین و رئیس دبیرخانه انتقال تجارب بازآفرینی منطقه ۴ کشور گزارش عملکرد شهر قزوین در موضوعات بازآفرینی را ارائه دادند.

کد خبر 735984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.