اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: پویش چشم به راهیم، هم‌زمان با سراسر کشور از ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: با فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، پویش «چشم به راهیم» با هدف ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی جنب پلیس راه زاهدان _ بم در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: کمک به افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه در زمینه فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای از مهم‌ترین اهداف این پویش است.

کرد گفت: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

کد خبر 735980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.