رشد بیش از ۲۵۰ درصدی منابع پست بانک آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از رشد بیش از ۲۵۰ درصدی منابع پست بانک استان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد، امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند_ در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه برتر پست بانک آذربایجان‌غربی در جذب منابع اظهار کرد: منابع باجه‌های پست بانک استان آذربایجان‌غربی با رشد بیش از ۲۵۵ درصدی در دولت سیزدهم به میزان ۲۵ هزار میلیارد ریال رسید.

وی افزود: پست بانک به عنوان دهمین بانک دولتی در سال ۸۳ مجوز ارائه خدمات بانکی را از بانک مرکزی اخذ و به عنوان بانک توسعه‌ای- تخصصی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر استان خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه پست بانک آذربایجان غربی در حال حاضر ۱۵ شعبه و ۲۷۵ باجه بانکی روستایی فعال در سراسر استان دارد، ادامه داد: این باجه‌ها به صورت خوشه‌ای اداره می‌شوند، به عبارت دیگر یک شعبه ۱۰ تا ۲۰ باجه بانکی روستایی را مدیریت می‌کنند و باجه‌های بانکی روستایی تحت نظارت آن شعبه خدمات بانکی به مشتریان ارائه می‌دهند.

جلیلی‌نژاد به عملکرد موفق پست بانک استان در فروش ارز اربعین نیز اشاره کرد و یادآور شد: پست بانک استان دارای رتبه دوم فروش ارز اربعین در کشور است.

وی عنوان کرد: در یک سال گذشته سه هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب و چهار هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال تسهیلات توسط باجه‌های پست بانک آذربایجان‌غربی به مشتریان پرداخت شد و درآمد به هزینه استان نیز ۱۴۱ درصد است.

به گزارش ایمنا، پست بانک ایران ضمن اینکه بانک تخصصی حوزه IT و ICT بوده در مناطق روستایی و کم برخوردار نیز فعالیت می‌کند و بانک پیشگام در اقتصاد دیجیتال است.

کد خبر 735932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.