پایان بی‌سوادی در کرمان در آینده نزدیک

فرماندار کرمان گفت: با همت والای مدرسان سوادآموزی، تعداد زیادی از افراد بی‌سواد و بازمانده از تحصیل، آموزش تحصیلی لازم را دیده و به‌زودی پایان بی‌سوادی را در شهرستان کرمان اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری، علی بابایی در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی سوادآموزی با تقدیر از مدیرکل آموزش و پرورش، مدیران نواحی ۱ و ۲ و بخش‌های شهرستان و جامعه فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به نیاز مدارس به تجهیزات، در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، علاوه بر اعتبارات مصوب، مجدد مبلغ دو میلیارد تومان از اعتبارات فرمانداری را به آموزش و پرورش اختصاص داده‌ایم.

وی با اشاره به آغاز به کار ستاد تسهیلات سفر شهرستان و اعلام آمادگی دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی افزود: در شهر کرمان ۸۰۰ کلاس درس جهت اسکان مسافران محترم مهیا شده است و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی پیش‌بینی می‌کنیم، تعداد مسافران نسبت به سال گذشته روند افزایشی نداشته باشد.

فرماندار کرمان با قدردانی از خدمات نهضت سوادآموزی در شهرستان کرمان گفت: طی سال‌های اخیر با همت والای مدرسان سوادآموزی با دستمزدهای ناچیز و تحمل مشقت‌های فراوان در مناطق کمتربرخوردار، تعداد زیادی از افراد بی‌سواد و بازمانده از تحصیل، آموزش تحصیلی لازم را دیده‌اند و به‌زودی پایان بی‌سوادی را در شهرستان کرمان اعلام می‌کنیم.

عباس ارجمند، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر در گروه سنی ۱۰ تا ۵۹ سال، ۲۴۲ نفر ایرانی و ۸۰۱ نفر از اتباع تحت آموزش هستند و در حوزه سوادآموزان ایرانی، بخش گلباف با ۱۱۹ نفر بیشترین و چترود با هفت نفر کمترین تعداد سوادآموزان را دارند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش اتباع نیز ناحیه ۲ آموزش و پرورش با ۲۲۵ نفر بیشترین تعداد و ماهان با ۱۱ نفر کمترین تعداد سوادآموز غیرایرانی در حال حاضر را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 735901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.