راه‌اندازی کمپ‌های مطالعه ویژه دانش‌آموزان در مدارس فارس در ایام نوروز

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در استان فارس و شهر شیراز در ایام تعطیلات نوروز تعدادی از مدارس به عنوان کمپ مطالعاتی راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی در جمع مدیران مدارس متوسطه دوم شهر شیراز در تالار ملاصدرا باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: مدیران مدارس متوسطه مغز متفکر آموزش متوسطه هستند و اگر برنامه‌ریزی آنها نباشد، جایگاه استان ارتقا پیدا نمی‌کند.

وی افزود: آموزش و پرورش فارس در شرایط خاص و بالایی قرار دارد، چراکه باوجود داشتن جمعیت شش درصدی دانش‌آموزان متوسطه اما ۱۰ درصد رتبه‌های دو رقمی کنکور در سال گذشته از فارس بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: سال گذشته جایگاه استان از پله بیستم به پله پانزدهم ارتقا پیدا کرد و یک صعود پنج پله‌ای داشتیم و این موفقیت‌ها نشان داد اگر مدیران مدارس ما بخواهند می‌توان این جایگاه را ارتقا داد.

قاسمی ادامه داد: تعطیلی‌ها به ویژه تعطیلات عید نباید خللی در برنامه‌ای که برای ارتقای آموزش و پرورش استان طراحی شده ایجاد کند.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی کمپ‌های مطالعاتی با توجه به اینکه دانش‌آموزان نیازمند مکان مناسب برای مطالعه هستند، بسیار ضروری است و در سال جدید در استان فارس و شهر شیراز تعدادی از مدارس به عنوان کمپ مطالعاتی راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: عملکرد سال گذشته در ارتقای جایگاه استان منجر شد امروز مدیران ما به این باور برسند که می‌شود از این جایگاه بهتر بود.

قاسمی تاکید کرد: موفقیت‌های گذشته نباید ما را دچار آسیب توهم کند و مثلاً این نگاه در مدیر مدرسه قرار گیرد که همه چیز در کنترل او هست.

وی افزود: به روز بودن، توجه به جزئیات در کنار اهداف کلی از جمله ویژگی‌های مدیران موفق هست.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، بیش از ۴۰ روز به آزمون اول کنکور سراسری وقت باقی مانده است و مدیران مدارس متوسطه دوم باید برای ساعت به ساعت آن برنامه برای دانش آموزان داشته باشند.

کد خبر 735846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.