کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در تورنتو با طرح مشارکتی شهروندی

تورنتو مالکان ساختمان‌ها را قادر ساخته است تا با گزارش مصرف انرژی و آب خود، عملکرد زیست‌محیطی خود را بهبود بخشند و انتشار گازهای گلخانه‌ای ساختمان‌های شهر را کاهش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تورنتو با تعهد به مشارکت با ساکنان، مشاغل و جوامع سعی دارد تغییرات معناداری را به سمت آینده‌ای پایدارتر ایجاد کند. در این شهر ساختمان‌ها بیش از نیمی از انتشار گازهای گلخانه‌ای را برعهده دارند که دلیل عمده آن مصرف انرژی و آب است. این امر می‌تواند بعضی از بزرگ‌ترین هزینه‌های عملیاتی را برای صاحبان ساختمان‌ها به همراه داشته باشد.

شهر در راستای مقابله با این امر به تدوین یک قانون جدید گزارش انرژی و آب پرداخته و در این راستا یک لینک گزارش‌دهی ایجاد کرده است که مالکان ساختمان‌های بزرگ را قادر می‌سازد سالانه مصرف انرژی و آب خود را به شهر گزارش دهند. گزارش‌دهی و معیارسنجی این مالکان بهبود عملکرد زیست‌محیطی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و هزینه‌های عملیاتی را برای شهر در پی دارد.

الزامات گزارش‌دهی مالکان در تورنتو در سال ۲۰۲۴ برای ساختمان‌هایی اعمال می‌شود که بیش از ۴۶۴۵ متر مربعاست و تقریباً شامل ۷۵۰۰ ساختمان در تورنتو می‌شود. صاحبان ساختمان‌هایی با این اندازه باید تمام داده‌های درخواستی را به استان انتاریو گزارش کنند. برای ساده‌تر کردن فرایند، مالکان داده‌های خود را با استفاده از یک ابزار آنلاین رایگان به نام «مدیر نمونه عملکرد انرژی» به شهر و استان گزارش می‌کنند.

آخرین مهلت ارسال گزارش مصرف انرژی و آب ساختمان در سال ۲۰۲۳ دوم جولای ۲۰۲۴ تعیین شده است و تورنتو خاطرنشان کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۵ مالکان ساختمان‌هایی با مساحت بیش از ۹۲۹ متر مربع نیز باید مصرف انرژی و آب خود را به شهر گزارش دهند.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در تورنتو با طرح مشارکتی شهروندی

مزایای گزارش‌دهی مصرف انرژی و آب

مالکان با گزارش مصرف انرژی و آب می‌توانند عملکرد ساختمان‌های خود را در طول زمان پیگیری و آن را با عملکرد ساختمان‌های مشابه مقایسه کنند. با ردیابی مصرف انرژی و آب، آن‌ها فرصت‌هایی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، صرفه‌جویی در هزینه‌های آب و برق و کارآمدتر ساختن ساختمان‌های خود فراهم می‌کنند. داده‌های قوی ابزاری حیاتی برای تصمیم‌گیری و اقدام آگاهانه است و می‌تواند به ایجاد شهری انعطاف‌پذیرتر کمک کند.

شهر از داده‌ها برای مقایسه عملکرد ساختمان‌ها و طراحی برنامه‌ها، سیاست‌ها و حمایت‌های آینده در راستای کمک به مالکان املاک تورنتو برای بهبود بهره‌وری انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده خواهد کرد. هدف استراتژی ساختمان‌های موجود کربن‌صفر خالص شهر نیز کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از ساختمان‌ها تا سال ۲۰۴۰ است.

این ابتکار گام مهمی در تلاش‌های مداوم شهر برای تغییر است تا به اهداف صفر خالص بلندپروازانه خود دست پیدا کند، چراکه رسیدگی به وضعیت اضطراری آب‌وهوایی مستلزم اقدام جمعی جسورانه است.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در تورنتو با طرح مشارکتی شهروندی

کد خبر 735844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.