جزئیات طرح فجرانه در چهارمحال‌وبختیاری/ ۹۷ درصد خانوارها کالا برگ الکترونیک دریافت کردند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری از جرئیات طرح فجرانه در این استان خبر داد و گفت: این طرح از هفدهم بهمن سال‌جاری شروع شد و تا هجدهم اسفند نیز به مدت یک ماه ادامه داشت و در مرحله اول ۹۷ درصد خانوارهای استان از کالابرگ الکترونیک استقبال و استفاده کردند.

محسن مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به جزئیات طرح فجرانه در استان اظهار کرد: طرح فجرانه در استان از هفدهم بهمن سال‌جاری شروع شد و تا هجدهم اسفند نیز به مدت یک ماه ادامه داشت و مرحله دوم آن از بامداد نوزدهم اسفند آغاز می‌شود و تا بیستم فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ۹۷ درصد خانوارهای استان از این طرح استقبال و استفاده کردند، افزود: به ازای هر نفر در دهک‌های اول تا هفتم ۲۲۰ هزار تومان شارژ اعتباری در قالب کالابرگ الکترونیکی انجام شده بود که می‌توانست برای دریافت ۱۱ قلم کالا به فروشگاه‌های مجاز در سطح استان مراجعه کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد: در حال حاضر ۹ دهک اقتصادی یارانه ماهانه دریافت می‌کنند که دهک‌های اول تا سوم یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و دهک‌های چهارم تا نهم یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند.

مولوی با بیان اینکه این طرح در هر دو مرحله برای دهک ۱ تا ۷ اقتصادی انجام می‌شود و شامل دهک‌های بالاتر نمی‌شود، تصریح کرد: افرادی که قصد اعتراض بر روی دهک خود را دارند می‌توانند از طریق سامانه حمایت که وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اعتراض خود را ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم برای دریافت کالابرگ خود می‌توانند به صورت اختیاری به فروشگاه که آن متصل به سامانه کالابرگ الکترونیکی مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: مردم برای دریافت این طرح می‌توانند به همه فروشگاه‌های کوچک و بزرگ استان مراجعه کنند، بیش از ۱۸۵۰ فروشگاه چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی در حال عرضه خدمات به مردم هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: این طرح با هدف افزایش امنیت غذایی جامعه، بالا رفتن سطح سلامت افراد، رفع سو تغذیه صورت می‌گیرد. مبلغ این ۱۱ قلم کالایی بر اساس سرانه در نظر گرفته شده ۷۴۳ هزار تومان است که ۲۲۰ تومان را دولت به عنوان مابه تفاوت در نظر می‌گیرد یعنی شخص ۵۲۳ هزار تومان را باید خودش پرداخت کند و ۲۲۰ هزار تومان مابقی را دولت پرداخت می‌کند.

مولوی تاکید کرد: افراد می‌توانند خرید خود را در چند مرحله و از فروشگاه‌های مختلف انجام دهند، مردم می‌توانند تخلفات را به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یا تعزیرات اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: الزامی ندارد حتماً خرید اقلام با کارت اعتباری یارانه شخص صورت گیرد و با هر کارت بانکی که به نام سرپرست خانوار باشد، قابل انجام است.

کد خبر 735807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.