زمستان بدون برف اروپا، پیست‌ها را مقصد تابستانی کرد

زمستان بدون برف اروپا، فصل اسکی این قاره را پیش از موعد هر سال به پایان رساند و استراحتگاه‌های اتریش را مجبور کرد در مارس به ورزش‌های تابستانی روی آورند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دمای بی‌سابقه هوا در زمستان امسال بار دیگر پیست‌های اسکی اروپا را با مشکل مواجه کرده و فصل اسکی این قاره را پیش از موعد سال‌های گذشته به پایان رسانده است.

افزایش قیمت ملک به دلیل خرید خانه‌های تعطیلاتی توسط گردشگران نیز یک معضل اساسی برای این مناطق محسوب می‌شود و قرار است طی دو سال آینده دستورالعمل‌هایی برای مقاصد ورزشی زمستانی زیست‌پذیر و سازگار با آب‌وهوا منتشر شود.

با توجه به این‌که بسیاری از کشورها گرم‌ترین زمستان خود را در تاریخ تجربه می‌کنند، دامنه‌های کوه‌ها بسته و بعضی از استراحتگاه‌ها مجبور به تعطیلی کامل شده‌اند، زیرا زمستان بسیار معتدل سال جاری بسیاری را از این مناطق را به‌طور کامل بدون برف گذاشته است.

زمستان بدون برف اروپا، پیست‌ها را مقصد تابستانی کرد

کمک به پیست‌های اسکی برای سازگاری با تغییرات آب‌وهوایی

اتحادیه اروپا با اجرایی کردن یک پروژه که ۹ استراحتگاه از اتریش، اسلوونی، ایتالیا، فرانسه و سوئیس را به هم متصل می‌کند، در حال آزمایش راه‌حل‌های مختلف برای کمک به مکان‌های اسکی معروف برای سازگاری با تغییرات آب‌وهوایی است. این پروژه تحقیقاتی در حال بررسی این است که چگونه اپراتورهای این مناطق می‌توانند به بهترین شکل به تغییرات آب‌وهوایی واکنش نشان دهند. به‌دنبال این بررسی‌ها، از اسکی گرفته تا ورزش‌های تابستانی در مارس، یکی از راه‌حل‌های رفع مشکل کمبود بارش برف در زمستان سال جاری اروپا، ورزش‌های تابستانی است، زیرا فصل اسکی زودتر از حد انتظار به پایان رسیده است.

هم‌اکنون نیز پیست‌های اسکی استراحتگاه‌های تفریحی اروپا به دلیل بارش ناکافی برف از اوایل مارس مورد استفاده دوچرخه‌سواران کوهستان و فعالیت‌های دیگر همچون توبوگان‌سواری تابستانی و پیاده‌روی قرار دارد.

زمستان بدون برف اروپا، پیست‌ها را مقصد تابستانی کرد

به این ترتیب در اتریش مسئولان در حال حذف برف باقی‌مانده از پیست‌های اسکی هستند تا راه را برای علاقه‌مندان به ورزش‌های تابستانی هموار کنند. تیم ساخت مسیر اتریشی در حال حاضر شیب‌ها و مسیرها را پاک‌سازی کرده‌اند تا علاقه‌مندان بتوانند دوچرخه‌سواری در کوهستان را آغاز کنند؛ امید است که دیگران نیز از این روند پیروی کنند.

کد خبر 735793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.