ثبت بیش از ۱۳ هزار تولد در استان قزوین / ۵۲۳ چندقلو پا به دنیا گذاشتند

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۳ هزار و ۳۶۳ تولد داشتیم، گفت: سال جاری، ۵۲۳ مورد چندقلوزایی در استان رخ داده است.

علیرضا افسری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: بر اساس گزارش مرکز رصد وضعیت جمعیت ثبت احوال از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۳ هزار و ۳۶۳ تولد داشته‌ایم که بیشترین تعداد ولادت‌ها با ۵۹۱۵ نوزاد مربوط به فرزند دوم بوده است.

وی افزود: سهم تعداد ولادت‌ها بر حسب مرتبه تولد ۳۸.۵ درصد مربوط به فرزند اول، ۴۴.۳ درصد مربوط به فرزند دوم، ۱۴.۷ درصد مربوط به فرزند سوم، ۲.۲ درصد مربوط به فرزند چهارم و ۰.۳ درصد مربوط به فرزند پنجم و بیشتر است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به اسامی محبوب استان خاطرنشان کرد: مردم استان قزوین در نام‌گذاری فرزندان خود در سال جاری نشان دادند که علاقه بیشتری در گزینش نام‌های امیرعلی، علی، آیهان، شاهان و آراد برای پسران و فاطمه، ماهلین، رستا، پناه و دلوین برای دختران دارند.

افسری با اشاره به افتتاح اتاق رصد وضعیت جمعیت استان ادامه داد: با توجه به آمار و اطلاعات به دست آمده از اتاق رصد، وضعیت جمعیت از ابتدای سال جاری تاکنون (۱۱ ماهه) ۵۲۳ چندقلو در استان قزوین متولد شده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان تولد با ۲۲۷ مورد مربوط به شهرستان قزوین است، در ضمن از مجموع چندقلوزایی در استان ۲۵۲ مورد دوقلو، ۵ مورد سه‌قلو و یک مورد چهارقلو بوده است، همچنین بیشترین دوقلو مربوط به شهرستان قزوین با ۱۱۲ نوزاد و بیشترین سه‌قلو و چهارقلو مربوط به شهرستان البرز بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: در ماه اسفند ولادت چهارقلویی در شهر محمدیه و سه‌قلویی در شهر قزوین به ثبت رسیده است.

کد خبر 735770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.