تبدیل گورستان به منبع انرژی خورشیدی در شهر فرانسوی

سنت‌یواخیم فرانسه، در حال نصب یک سایبان از صفحات خورشیدی بر فراز گورستان محلی خود است که انرژی مورد نیاز ساکنان را فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سنت‌یواخیم فرانسه وسط مرداب بریر واقع شده است که یک باتلاق بزرگ ذغال سنگ نارس در شمال مصب لوار است. زمانی که در سال ۱۹۷۰ ظرفیت گورستان حیاط کلیسای این شهر تکمیل شد، یک قبرستان جدید در شرق جزیره اصلی شهر ایجاد شد که از سطح دریا پایین‌تر است، بنابراین در زمستان پر از سیلاب می‌شود. با توجه به دشواری زهکشی این سیلاب، شهردار منطقه را به‌نحوی تغییر داد تا از پر شدن آن با آب باران جلوگیری شود. از آب جمع‌آوری‌شده نیز برای آبیاری چمن‌های خشک باشگاه ورزشی مجاور و سایر فضاهای سبز موجود در شهر در طول تابستان بهره گرفته شد.

سنت‌یواخیم به‌تازگی میزبان یک راهکار زیست‌محیطی دیگر، این‌بار به‌عنوان راهی برای تولید برق از یک سطح اضافی شده است که شامل نصب پنل‌های خورشیدی در این محل می‌شود. پیش از این در سال ۲۰۱۲ پنل‌های فتوولتائیک روی پشت‌بام‌های شهرداری این شهر نصب شده بود که موفقیت آن موجب ارائه این پیشنهاد جدید در سال ۲۰۲۱ برای ارائه برق خورشیدی جدید به ساکنان شد که مکان اجرای این طرح یعنی گورستان جدید شهر، چشمگیرترین بخش پروژه محسوب می‌شود.

سایبان خورشیدی ۱.۳ مگاواتی سنت‌یواخیم یک منبع انرژی مشترک خواهد بود و نحوه توزیع برابر انرژی آن بسیار جالب‌توجه است.

بیشتر طرح‌های انرژی رویکردی از بالا به پایین دارند، اما پروژه گورستان سنت‌یواخیم توسط شهروندان ساخته شده است. در این شهر حدود چهار هزار نفری، حدود ۴۲۰ نفر به‌طور رسمی علاقه خود را برای پیوستن به این پروژه ثبت کرده‌اند و با هزینه ورودی تنها پنج یورو، در نهایت سهمی در انرژی تولید شده خواهند داشت.

تبدیل گورستان به منبع انرژی خورشیدی در شهر فرانسوی

ارمغان برق خورشیدی در سنت‌یواخیم

در حال حاضر یک نمونه اولیه در یک بخش ۱۸۰ متر مربعی از گورستان پنج هزار متر مربعی در حال نصب است و به همه ایده واضح‌تری از طراحی مورد انتظار را می‌دهد. اگر این منبع جدید خورشیدی به‌طور کامل نیازهای برق نزدیک‌ترین خانه‌ها را برآورده کند، حدود ۲۰ درصد شهر یا ۸۰۰ نفر را پوشش می‌دهد. به این ترتیب تخمین زده می‌شود که خانوارها به‌طور متوسط ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو در قبض برق سالانه خود صرفه‌جویی کنند.

سایبان موردنظر در مدل معماری، نیمه‌شفاف خواهد بود تا نور را با استفاده از نوع خاصی از پنل خورشیدی عبور دهد. شهرداری با استفاده از درآمدهای مالیاتی حاصل از ۷ درصد افزایش مالیات بر دارایی در سال گذشته، هزینه نصب ۳.۳۵ میلیون یورویی این سایبان را به‌طور کامل تأمین می‌کند و قبرستان خورشیدی سنت‌یواخیم در تابستان ۲۰۲۵ جریان برق ارزان و تمیزی را برای مردم فراهم خواهد آورد.

کد خبر 735768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.