سال آینده ۲۰۰ اتوبوس جدید برای اصفهان خریداری می‌شود/تحریم‌ها عامل عقب‌ماندگی «تراموا»

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال آینده ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری می‌شود و به ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد، در این راستا بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید اتوبوس اختصاص دادیم، این در حالی است که هزینه خرید هر اتوبوس ۱۵ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: بزرگ‌ترین کار شهری ما در اصفهان پروژه مترو است، تا سال آینده خط دوم مترو از نقاط محروم شهر از دارک (زینبیه) تا طوقچی را خواهیم داشت، در این راستا دو هفته یک‌بار از روند اجرای پروژه بازدید می‌کنیم.

وی افزود: برای احداث پروژه خط دو متروی اصفهان در عمق ۵۰ و ۶۰ متری زمین کار می‌شود؛ این پروژه از سمت غرب اصفهان از خیابان شهید حجازی، میدان امام حسین (ره)، فلکه فلسطین، چهارراه شکرشکن، میدان امام علی (ع) تا دارک ادامه دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی برای اصفهان از ضروریات محسوب می‌شود، تصریح کرد: در برنامه‌های مدیریت شهری ایجاد تراموا نیز پیش‌بینی شده بود و در مقطعی نیز قراردادی بسته شد، اما به دلیل تحریم‌ها این طرح عقب افتاد.

تکمیل رینگ چهارم در شرق اصفهان تا پایان سال آینده

حاج‌رسولی‌ها یادآور شد: آلودگی شهر اصفهان بسیار زیاد است و تنها راه‌حل آن، تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی است، در این راستا در آینده تراموا را نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه باید صنایع ملزم شوند که از اطراف اصفهان خارج و به شعاع ۵۰ کیلومتری بروند، گفت: تمام خیابان‌های طرح تفصیلی شهر احداث شده است و تا پایان سال آینده رینگ چهارم در شرق اصفهان تکمیل می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: خبرهای خوبی مبنی بر اینکه اجرای پروژه‌هایی که موجب می‌شود آب در رودخانه زاینده‌رود جاری شود، وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد اصفهان همچون آثار تاریخی و فرهنگی و شهدایی که در کشور و جهان بی‌نظیر هستند، افزود: اصفهان در نظافت زبانزد است و فضای سبز دیدنی دارد، اگرچه ترافیک در تمام کلان‌شهرها وجود دارد، اما ترافیک اصفهان قابل مقایسه با مشهد و تهران نیست.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه از اول انقلاب در کار اجرایی استان بودم، اما لطف تهرانی‌ها به اصفهانی‌ها کم شده است، یادآور شد: تهرانی‌ها آن طور که باید و شاید به اصفهان کمک نمی‌کنند، به‌طور قطع رئیس‌جمهور باید به فکر آب اصفهان باشد، دولتمردان بدانند جریان آب در زاینده‌رود ضرورت دارد.

وی افزود: با جریان یافتن آب در زاینده‌رود، اقتصاد کشاورزان شرق و درآمد آن‌ها قابل توجه خواهد شد، در نتیجه اقتصاد کشور هم رشد پیدا می‌کند، در ادامه نیز توریست به این شهر که اکنون آلوده است و با جریان آب هوایش لطافت پیدا می‌کند، خواهد آمد.

دولتمردان در موضوع کلان صنایع اصفهان بازنگری داشته باشند

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولتمردان در موضوع کلان صنایع اصفهان بازنگری داشته باشند، زیرا اصفهان در حوزه صنعت اشباع شده است، در ادامه صنایع آلاینده را نیز به‌روز کنند.

وی تصریح کرد: آب و هوا دغدغه شهر اصفهان است، اگر دولتمردان در این دو بخش سرمایه‌گذاری کنند و جزو برنامه‌های آن‌ها باشد، مشکلات در این دو بخش قابل حل است ما هم در شهر به کمک آن‌ها خواهیم آمد، البته نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم باید مطالبه‌گری کنند.

وی با تاکید بر اینکه با مطالعه برنامه‌های دولت برای جریان یافتن آب در زاینده‌رود، این موضوع را امکان‌پذیر می‌دانم، اما این فرایند پنج‌ساله خواهد بود، ادامه داد: یادآوری می‌کنم در موضوع آب مطالبه‌گر هستیم، اما جزو وظایف شورا نیست.

حاج‌رسولی‌ها یادآور شد: مردم اصفهان حاضرند تا در تأمین اعتبار پروژه‌های آب برای جریان پیدا کردن آب در زاینده‌رود مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد، در این راستا بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید اتوبوس اختصاص دادیم، این در حالی است که هزینه خرید هر اتوبوس ۱۵ میلیارد تومان است.

زیرساخت‌های اتوبوس‌های برقی رد شهر اصفهان کامل نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استفاده از اتوبوس برقی نیز جزو برنامه‌های ما است، اما زیرساخت‌های آن در شهر کامل نیست، به دلیل آنکه تجربه آن را نداریم با سرعت کم به سوی بهره‌مندی از اتوبوس برقی حرکت می‌کنیم، اما برای ساخت ایستگاه‌های آن پیگیری‌های لازم را انجام دادیم.

وی با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های جدید آلودگی ندارد، گفت: با توسعه ناوگان، شهروندان کمتر از وسیله شخصی استفاده می‌کنند و به‌طور قطع آلودگی هوا کمتر می‌شود.

شهردار اصفهان اجازه نمی‌دهد پولی خارج از مصوبات و قانون از مردم گرفته شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شهردار اصفهان این است که اجازه نمی‌دهد پولی خارج از مصوبات و قانون از مردم گرفته شود، افزود: شهردار اصفهان تاکید دارد که مال حرام به شهرداری وارد نشود.

وی ادامه داد: هزینه‌های اداره شهر را بر اساس قانون مردم پرداخت می‌کنند، می‌توان پول کمتری از آن‌ها بگیریم، اما پروژه‌ها زمین می‌ماند.

حاج‌رسولی‌ها یادآور شد: در سال جاری برای خط دو متروی اصفهان ۳۰ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته‌ایم و هشت هزار میلیارد تومان هم در بودجه برای آن اختصاص دادیم.

کد خبر 735741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.