آزادی ۳۱۴ زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای سال جاری در کرمان

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، زمینه آزادی ۳۱۴ زندانی جرائم غیرعمد در کرمان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام حمیدی امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_ در آخرین جلسه ستاد دیه استان کرمان در سال جاری، با تشکر از اقدامات ستاد دیه در زمینه آزادسازی زندانیان، اظهار کرد: مقدمات برگزاری جشن‌های گل‌ریزان در ماه مبارک رمضان از سوی ستاد دیه استان اندیشیده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ابتدای ماه مبارک رمضان و در آستانه سال جدید هستیم، امیدواریم بتوانیم زمینه آزادی زندانیان بیشتری فراهم شود و لازم است هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های متولی انجام پذیرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها در زمینه جلب مشارکت مردم و کمک‌های خیرین است و همچنین در این راستا نیاز به فرهنگ‌سازی بوسیله سازمان صداوسیما نیز وجود دارد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: رونق جشن گل‌ریزان در استان نیازمند انجام کار فرهنگی و رسانه‌ای است و این امر باید تبیین شود که افراد گرفتار در زندان می‌توانند پس از آزادی مفید و مؤثر در جامعه باشند.

وی افزود: در استان نیز باید از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استفاده کرد و با هماهنگی‌های انجام شده این امر محقق می‌شود.

آزادی ۳۱۴ زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای سال جاری

در ادامه سیدحجت‌الله موسوی قوام مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۷۹ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند، گفت: نهایتاً بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان شکات از بدهی خود گذشت کردند و بیش از سه میلیارد تومان آورده خانواده‌های مددجویان بود که از محل کمک‌های خیرین بیش از ۱۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه از تعداد ۲۷۹ نفر آزاد شده‌ها، ۲۷۰ نفر مرد و ۹ نفر زن هستند، ادامه داد: به دلیل بدهکاری دیه تصادفات فقط یک نفر در زندان به سر می‌برد و با تلاش‌های ستاد دیه استان، ۳۵ درصد آزادی‌های محکومین جرایم غیرعمد بیشتر از سال قبل است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه زمینه آزادی ۳۵ زندانی دیگر نیز فراهم شده است، مجموع تعداد آزاد شده‌ها را ۳۱۴ نفر اعلام کرد و ضمن دعوت از خیرین و مردم جهت شرکت در جشن گل‌ریزان گفت: جشن گل‌ریزان در شهر کرمان ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ در تالار برق با حضور مسئولین و خیرین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، جلسه ستاد دیه استان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس کل دادگستری استان، استاندار کرمان، مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز کرمان، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، مدیرعامل و اعضای ستاد دیه استان و جمعی از خیرین برگزار شد.

کد خبر 735675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.