تحقق ۱۱۳ درصدی اشتغال در همدان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: سهمیه پیش‌بینی اشتغال شهرستان همدان در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۵۲۱ نفر بود که بر اساس گزارش سامانه رصد اشتغال، ۶۲۵۵ نفر اشتغال‌زایی در شهر همدان با ۱۱۳ درصد تحقق پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _سه شنبه بیست و دوم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سهمیه پیش‌بینی اشتغال شهرستان همدان در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۵۲۱ نفر بود که بر اساس گزارش سامانه رصد اشتغال، ۶۲۵۵ نفر اشتغال‌زایی در شهر همدان با ۱۱۳ درصد تحقق پیدا کرد.

سه شرکت خصوصی در کنار دبیرخانه اشتغال، وظیفه راستی‌آزمایی اشتغال را بر عهده دارند که ۹۹ درصد اشتغال شهرستان همدان را تأیید کردند و همه آمار اشتغال بر اساس کد ملی ثبت شده است.

وی افزود: پرداخت بیش از ۳,۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌ها در حوزه اشتغال، رشد ۶۰ درصدی صدور مجوزهای کسب و کار، پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی، برگشت به کار و حضور بخش خصوصی باعث ایجاد اشتغال در شهرستان همدان شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان ادامه داد: مهم‌ترین مشکل امروز جامعه کمبود نیروی کار فنی و از طرفی فارغ‌التحصیل‌های بدون مهارت است، در این راستا رشته‌های فارغ‌التحصیل دانشگاهی با نیاز روز جامعه همخوانی ندارند و همین باعث ایجاد مشکلاتی شده که نمونه آن نیاز واحدهای تولیدی به نیروی فنی و از طرفی فارغ‌التحصیلان بدون مهارت و جویای کار در جامعه است.

ربانی‌مهر اضافه کرد: عملکرد بانک‌ها و ادارات در حوزه اشتغال و حمایت از تولید ارزیابی شده و به زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 735652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.