اوج هیجان آخر سال با دربی پایتخت / سپاهان در سودای بازگشت به کورس قهرمانی

هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران با دربی پایتخت و تقابل اصفهانی‌ها با تیم‌های خوزستانی پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته بیستم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور فردا _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند_ با انجام هشت بازی در یک‌روز پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی، تیم‌های پرسپولیس و استقلال در برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت و سپاهان باید در خوزستان میهمان فولاد باشد؛ پس از انجام بازی‌های هفته بیستم لیگ برتر به تعطیلات نوروزی می‌رود و از اواسط فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه مسابقات به جریان خواهد افتاد.

گل‌گهر سیرجان - صنعت‌نفت آبادان؛ ساعت ۱۸:۴۵

صنعت‌نفت آبادان که با آمدن بختیاری‌زاده نتوانسته تغییری در روند نتایج ضعیف ایجاد کند همچنان تیمی از پیش بازنده است، در آخرین دیدار خود در خانه برابر نساجی انتهای جدولی در دقایق پایانی بازی، در حالی که از تیم حریف عقب بود به تساوی یک بر یک دست یافت تا وضعیتش بحرانی‌تر شود؛ تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان اکنون دنبال کسب سومین پیروزی این فصل است تا جایگاه خود را در جدول رده‌بندی لیگ بهبود بخشد.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای دو تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته برابر میهمان خود نساجی مازندران متوقف شد تا فاصله خود با تیم‌های بالای خود را بیشتر ببیند و در آن سوی میدان نیز آبی‌پوشان سیرجانی برابر میزبان خود ملوان انزلی دیگر مدعی قهرمانی تن به شکست داد.

صنعت‌نفت آبادان که تغییرات زیادی در کادر فنی داشته نتوانسته به تیم دلخواه هوادارانش تبدیل شود و در ارائه بازی‌های تماشاگر پسند نیز ناکام بوده، این تیم در ۱۹ بازی شادابی از خود نشان نداد و در چهار بازی گذشته و با آمدن بختیاری‌زاده همچنان بر روی نوار ناکامی گام برداشته است.

اوج هیجان آخر سال با دربی پایتخت / سپاهان در سودای بازگشت به کورس قهرمانی

گل‌گهر سیرجان که هفته گذشته برابر تیم پرمهره و مدعی ملوان انزلی شکست خورد و رده چهارمی جدول را از دست داد برای گرفتن امتیاز از تیم صنعت‌نفت در خانه سرشار از انگیزه است و این تیم برای صعود به بالای جدول، حریف قلدر و سرسختی برابر زردپوشان آبادانی خواهند بود. تیم فوتبال صنعت‌نفت در ۱۹ بازی گذشته فقط ۱۳ امتیاز کسب کرده و نتوانسته به آنچه تماشاگران آبادانی از آن توقع دارند دست یابد و از فوتبال برزیلی در تیم خبری نیست؛ این تیم برای بهبود شرایط خود در جدول نیاز مبرم به سه امتیاز فینال گونه با گل‌گهر سیرجان دارد.

هفت برد، سه باخت و ۹ مساوی عملکردی بوده که تیم گل‌گهر تا به اینجای لیگ برتر کسب کرده و اگر این تیم می‌خواهد بالای جدول را هدف قرار دهد باید از سد میهمانش صنعت‌نفت در روز چهارشنبه عبور کند. گل‌گهر سیرجان با ۲۳ گل زده و ۱۳ گل خورده و صنعت‌نفت آبادان با ۱۵ گل زده و ۳۱ گل خورده برابر هم صف‌آرایی می‌کنند تعداد گل خورده زردپوشان آبادانی بیانگر تزلزل خط دفاعی این تیم است و مدافعان صنعت‌نفت آبادان به نقطه ضعف این تیم تبدیل شده به گونه‌ای که در هر بازی به راحتی برابر مهاجمان حریف تسلیم می‌شوند.

پیکان تهران - ملوان بندرانزلی؛ ساعت ۱۸:۴۵

ملوان بازی رفت را دو بر صفر از پیکان برد، اما اکنون شرایط فرق دارد و تیم رضا عنایتی در خطر سقوط است و بازیکنانش با تمام توان تلاش می‌کنند تا امتیاز بگیرند و ملوانی‌ها می‌خواهند همچنان در جمع بزرگان و مدعیان جام حضور داشته باشند و به قول مدیرعامل شأن رویاپردازی کنند.

شاگردان مهدی تارتار هفته گذشته در خانه تیم گل‌گهر سیرجان را یک بر صفر از پیش رو برداشتند تا با ۳۲ امتیاز در رده چهارم جدول لیگ بایستند، البته ملوان بندرانزلی به‌دلیل تفاضل گل کمتر در رده چهارم ایستاده است.

اوج هیجان آخر سال با دربی پایتخت / سپاهان در سودای بازگشت به کورس قهرمانی

فاصله ملوان با استقلال صدرنشین ۱۰ امتیاز شده البته همین که ملوان بالاتر از تیم‌هایی مثل گل گهر و سپاهان قرار دارد برایش یک برد محسوب می‌شود و حضورش در جمع بالانشینان باعث خوشحالی هواداران این تیم قدیمی و ریشه‌دار است.

پیکان هم در بازی هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و سپاهان را در اصفهان ۳ بر ۲ شکست داد تا با ۱۷ امتیاز در رده سیزدهم قرار گیرد. تقابل رضا عنایتی استقلالی با مهدی تارتار پرسپولیسی خودش حساسیت‌های رنگی به این بازی می‌دهد و باید دید سرانجام این دیدار چه خواهد شد.

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال خوزستان؛ ساعت ۱۸:۴۵

ذوبی‌ها از آغاز نیم فصل دوم با نتایج خوب فاصله گرفته و از سه بازی خود فقط موفق به کسب یک امتیاز شده‌اند تا این انتقاد به محمد ربیعی که درخواست جدایی از ذوب‌آهن را داده بود، وجود داشته باشد که نتوانسته پس از مسجل شدن ادامه حضورش نتایج مناسبی بگیرد البته سبزپوشان در بازی گذشته خود می‌توانستند برنده باشند که در وقت‌های تلف شده، برد را از دست دادند.

در سمت مقابل استقلال خوزستان اگر چه دو شکست برابر استقلال و تراکتور داشته، اما امیدوار است در ادامه بتواند نتایج خود را بهتر کرده و در لیگ برتر ماندگار شود. آبی‌های جنوب پس از تقویت در پنجره زمستانی شکل بازی بهتری گرفته‌اند و باید دید پس از دو شکست می‌توانند دوباره امتیاز کسب کنند.

اوج هیجان آخر سال با دربی پایتخت / سپاهان در سودای بازگشت به کورس قهرمانی

نکته جالب از تقابل سرمربیان دو تیم اینکه محمد ربیعی هیچ باختی برابر سیروس پورموسوی و در برابر استقلال خوزستان نداشته و باید دید می‌تواند رکوردش را حفظ کند یا خیر. هفته گذشته تیم فوتبال ذوب‌آهن در تهران به تساوی دو بر دو برابر هوادار رسید و استقلال خوزستان در اهواز با یک گل مغلوب استقلال تهران شد. گفتنی است تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با ۲۶ امتیاز هفتم است و استقلال خوزستان هم با ۱۲ امتیاز در رده پانزدهم جای دارد.

آلومینیوم اراک - صنعت‌مس رفسنجان؛ ساعت ۱۹:۰۰

تیم فوتبال آلومینیوم در شرایطی باید میزبان مس باشد که این تیم پس از برد روحیه‌بخشی که مقابل پرسپولیس داشت، دو دیدار بعدی خود مقابل استقلال خوزستان و شمس‌آذر قزوین را واگذار کرده و قطعاً شاگردان مجتبی حسینی نمی‌خواهند سومین باخت متوالی خود را هم تجربه کنند. با همه این تفاسیر سبزپوشان اراکی این فصل با سرمربی جدید خود یعنی سیدمجتبی حسینی نتیجه مناسبی با توجه به نفرات‌شان گرفته‌اند و از تیم‌های میانه‌جدولی محسوب می‌شوند.

در سمت دیگر مس رفسنجان با محرم نویدکیا حضور دارد که توانسته‌اند با همکاری جدید شکل گرفته، ایام خوبی را داشته باشند؛ مس با سرمربی جدید خود فعلاً باختی را تجربه نکرده و در پنج دیداری که محرم نویدکیا را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود داشته، فقط یک گل خورده است. گلی که در بازی گذشته این تیم مقابل تراکتور، ریکاردو آلوز وارد دروازه حامد لک کرد.

اوج هیجان آخر سال با دربی پایتخت / سپاهان در سودای بازگشت به کورس قهرمانی

همچنین نکته آماری منفی علیه ایرالکو اینکه مجتبی حسینی در ۱۰ تقابلی که به عنوان سرمربی در برابر مس رفسنجان داشته هیچ‌گاه پیروز نشده و حاصل کار وی کسب ۶ تساوی و ۴ شکست بوده است و باید دید این بار سرمربی آلومینیوم موفق به شکست دادن مس رفسنجان خواهد شد یا اتفاقی غیر از این رقم خواهد خورد.

فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان؛ ساعت ۱۹:۰۰

تیم فوتبال سپاهان در مقطع کابوس‌وار خود در فصل جاری متحمل هفت شکست در هشت دیدار قبلی شده است، اما شاگردان مورایس برای پایان دادن به روند شکست‌های متوالی خود در لیگ برتر فولادی را در پیش دارند که شرایطی بحرانی‌تر از سپاهان را تجربه می‌کند و دغدغه‌اش نزدیک نشدن به منطقه سقوط است.

سپاهان پس از شش شکست متوالی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، دوشنبه هفته گذشته با پیروزی پرگل مقابل شمس‌آذر به نظر از بحران بیرون آمده بود و آماده می‌شد تا با پیروزی برابر پیکان به کورس قهرمانی لیگ بازگردد، اما یک شکست عجیب و بد موقع در نقش‌جهان دوباره شرایط را برای سپاهان بحرانی کرد زیرا این شکست به معنای خارج شدن از سپاهان از کورس قهرمانی بود.

اوج هیجان آخر سال با دربی پایتخت / سپاهان در سودای بازگشت به کورس قهرمانی

فولاد خوزستان پس از یک انتخاب در ابتدای فصل و ادامه دادن با علیرضا منصوریان خیلی زود وارد بحران شد تا فصلی عجیب و دور از انتظار برای این تیم رقم بخورد؛ فولاد پس از قطع همکاری با ایگناسیو، سرمربی اسپانیایی خود در ابتدای نیم فصل دوم، تصمیم گرفت با احمد آل‌نعمه که پیش از این به عنوان مربی در این تیم فعالیت می‌کرد ادامه دهد.

فولادی‌ها با احمد آل‌نعمه نیم‌فصل دوم را با شکست خانگی برابر گل‌گهر آغاز کرد اما در هفته هفدهم با پیروزی در آبادان مقابل صنعت نفت کمی به جایگاهش در جدول سر و سامان بخشید، با این حال روند نزولی نتیجه‌گیری آل‌نعمه با تساوی خانگی مقابل ملوان و شکست پرگل مقابل پرسپولیس رقم خورده است.

نساجی مازندران - شمس‌آذر قزوین؛ ساعت ۱۹:۰۰

نساجی در شرایطی باید مقابل شمس‌آذر قرار گیرد که اصلاً حال و روز خوشی ندارد. این تیم ۱۰ بازی پیاپی است که رنگ برد را ندیده تا به قعر جدول رده‌بندی سقوط کند و وضعیت بغرنجی را سپری کند. تیم محبوب قائمشهری بازی گذشته هم در اوج بدشانسی سه امتیاز بسیار ارزشمندی را از دست داد و باید دید در آخرین مسابقه سال جاری خود در ورزشگاه وطنی موفق به کسب سه امتیاز خواهد شد.

گفتنی است بازی فردا دیداری محسوب می‌شود که که ساکت الهامی هم از نشستن روی نیمکت تیم خود محروم است. در سمت مقابل یشمی‌پوشان قزوینی پس از شروع نه چندان خوبی که در نیم فصل دوم داشتند، توانستند با برد در آخرین دیدار خود شرایط را بهتر کنند. شاگردان دقیقی با قرارگیری در رتبه‌های میانی جدول شرایط بدی ندارند.

نساجی با تساوی لحظه‌آخری یک بر یک در آبادان مقابل صنعت‌نفت متوقف شد و تیم فوتبال شمس‌آذر با نتیجه دو بر یک در قزوین بر آلومینیوم اراک غلبه کرد. نساجی قائمشهر با ۱۲ امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد و شمس‌آذر قزوین هم با ۲۵ امتیاز هشتم است.

تراکتور تبریز - هوادار تهران؛ ساعت ۱۹:۰۰

تیم تحت هدایت پاکو خمز در شرایطی باید آخرین میزبانی سال خود در تبریز را داشته باشد که این تیم از ۹ امتیاز ممکن موفق به کسب ۴ امتیاز شده و سرمربی اسپانیایی تحت فشار هواداران و رسانه‌ها قرار دارد. با این حال پاکو معتقد است تیمش با حضور در رتبه سوم شرایط بدی ندارد و قطعاً سرمربی قرمزها می‌داند برای حفظ خود در همین رتبه سوم باید سه امتیاز دیدار فردا را از آن خود کند.

در سمت مقابل هوادار با سرمربی جدید خود مسعود شجاعی روزهای خوبی را سپری می‌کند. بنفش‌ها پس از اضافه شدن کاپیتان سابق تیم ملی به جمع خود شش مسابقه است که باختی را تجربه نکرده‌اند تا شجاعی هنوز طعم تلخ شکست را نچشیده باشد و باید دید این سرمربی که با توجه به محرومیت نخواهد توانست تیمش را از روی نیمکت هدایت کند، چه نتیجه‌ای برابر تراکتور کسب خواهد کرد. البته علاوه بر مسعود شجاعی، دو دستیار دیگر وی و حتی سرپرست هوادار هم در این مسابقه محروم هستند.

اوج هیجان آخر سال با دربی پایتخت / سپاهان در سودای بازگشت به کورس قهرمانی

این دیدار از حیث رویارویی شجاعی با هواداران تراکتور و تیم سابقش هم جالب توجه است؛ شجاعی که مدت کوتاهی هدایت تراکتور را هم برعهده داشته، برای اولین بار به عنوان سرمربی مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت و باید دید سکوهای یادگار با وی چگونه روبه‌رو خواهند شد.

هوادار فقط در اولین رویارویی تاریخ دو تیم با نتیجه یک بر صفر مقابل تراکتور پیروز شده و پس از آن، این تی‌تی‌ها بوده‌اند که سه دیدار را با برد پشت سر گذاشته‌اند و یک بازی هم مساوی شده تا تراکتور دست بالاتری در آمار و ارقام داشته باشد، همچنین پاکو خمز در دو تقابل قبلی خود مقابل هوادار همواره برنده بوده تا این دیدار یک بازی موردعلاقه برای مرد اسپانیایی هم باشد.

استقلال تهران - پرسپولیس تهران؛ ساعت ۲۰:۰۰

استقلالی‌ها در حال حاضر از ۱۹ بازی خود صاحب ۴۲ امتیاز هستند و صدرنشین لیگ به شمار می‌روند، پرسپولیسی‌ها هم با همین تعداد بازی و ۳ امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارند. این امتیاز نزدیک باعث می‌شود پیروزی در مسابقه چهارشنبه شب بسیار حائز اهمیت شود و شکست پرسپولیس می‌تواند مسیر استقلال برای کسب قهرمانی در رقابت‌های امسال را بسیار هموار کند و در مقابل پیروزی سرخ‌پوشان می‌تواند رقابت برای قهرمانی را جذاب‌تر و پرهیجان‌تر کند.

این دیدار دومین مسابقه دو تیم در مقابل یکدیگر است که با کمک داور ویدئویی و سیستم VAR برگزار می‌شود. قرار است یک زن هم در کادر داوری این مسابقه حضور داشته باشد و مهسا قربانی که دوره‌های مربوط به حضور در اتاق کمک داور ویدویی را دریافت کرده در این مسابقه حضور خواهد یافت.

بازی قرار است با حضور ۴۵ هزار تماشاگر برگزار شود و نیمی از استادیوم سرخ‌پوش و نیمی دیگر آبی‌پوش خواهند بود. همچنین مطابق معمول یک جایگاه دورافتاده در استادیوم به زنان طرفدار دو تیم اختصاص یافته که اعتراض‌هایی را هم به همراه داشته است.

اوج هیجان آخر سال با دربی پایتخت / سپاهان در سودای بازگشت به کورس قهرمانی

هر دو تیم استقلال و پرسپولیس با تغییراتی در ترکیب تیم خود نسبت به دیدار رفت داشته‌اند و برخی از بازیکنان نیز به دلیل جدایی و یا مصدومیت نمی‌توانند در دربی ۱۰۳ حضور داشته باشند. «کوین یامگا» به دلیل مصدومیت و سعید مهری و امیرارسلان مطهری به دلیل جدایی از استقلال در دربی غایب خواهند بود.

در پرسپولیس هم محمدحسین کنعانی زادگان به‌دلیل محرومیت، محمد عمری، شهاب زاهدی و میلاد سرلک نیز به دلیل جدایی نمی‌توانند پرسپولیس را در این بازی همراهی کنند، علاوه بر این نفرات هنوز حضور «گئورگی گولسیانی» مدافع گرجستانی پرسپولیس هم برای این بازی قطعی نشده و کادر پزشکی تیم پرسپولیس در صدد است تا هر طور شده این بازی را به دربی صد و سوم برساند.

کفه ترازو به سود سرخ‌پوشان سنگینی می‌کند و پرسپولیس در سال‌های اخیر بردهای فراوانی را مقابل استقلال به ثمر رسانده که از آن جمله می‌توان به دو پیروزی در پایان فصل گذشته که یکی به قهرمانی پرسپولیس در لیگ و دیگری به قهرمانی این تیم در جام حذفی انجامید اشاره کرد؛ دیدار رفت دو تیم اما در حالی‌که تا آخرین ثانیه‌ها با پیروزی پرسپولیس دنبال می‌شد در نهایت با پنالتی که از سوی کمک‌داوران ویدئویی اعلام شد با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

کد خبر 735643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.