استقرار آتش‌نشانان تالش در شهر برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش از استقرار نیروهای این واحد در سه نقطه شهر به منظور مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

محمدرضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: به منظور تعامل و همکاری و مقابله با حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال، روز گذشته جلسه هماهنگی واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش با نیروی انتظامی، سپاه، هلال احمر و اورژانس برگزار شد.

وی افزود: هم اکنون ۲۰ نیروی واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش با پنج خودرو اطفای حریق با استقرار در میدان امام خمینی (ره)، بلوار پائیزان و میدان امام علی (ع) آماده مقابله با هر نوع خطر احتمالی است.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش با بیان اینکه شهروندان از حمل مواد آتش‌زا و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف خودداری کنند، خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و استفاده از مواد محترقه توسط آن‌ها، خطرات جدی به همراه دارد و سلامت آنان را به خطر می‌اندازد.

خورشیدی تصریح کرد: به منظور آگاهی بخشی و پیشگیری از حوادث احتمالی، تعدادی بنر بزرگ با مضمون «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» تهیه و در نقاط پرتردد شهر نصب شده است.

وی تاکید کرد: بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی در پی داشته باشد؛ بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم از برپایی آتش در سطح شهر به ویژه مناطق مسکونی و سرپوشیده و استفاده از مواد محترقه خطرناک خودداری کنند و والدین با نظارت بر رفتار فرزندان خود در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال، همکاری و تعامل لازم را با واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش داشته باشند.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش گفت: گاهی به علت چند لحظه دیر رسیدن آتش‌نشانان به محل مأموریت، خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به حادثه‌دیدگان وارد می‌شود؛ بنابراین از رانندگان خواهشمندیم هنگام شنیدن صدای آژیر خودروهای امدادی همچون آتش‌نشانی و آمبولانس، هرچه سریع‌تر مسیر را برای عبور آن‌ها باز کنند تا شاید جان انسانی به موقع نجات پیدا کند.

خورشیدی افزود: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه حادثه آتش‌سوزی بلافاصله با شماره ۱۲۵ واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش تماس بگیرند.

کد خبر 735623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.