تجهیز و ساماندهی پردیس فرهنگی کوثر با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: تجهیز و ساماندهی اصولی سیستم حرارتی و برودتی پردیس فرهنگی کوثر در راستای حفظ و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی این منطقه و ارتقای کیفیت و افزایش رفاه حال شهروندان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال آغاز شده است. 

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فضاهای فرهنگی یکی از بهترین پایگاه‌ها برای تعلیم سبک زندگی ایرانی اسلامی و افزایش مهارت‌ورزی در رشته‌های گوناگون در جامعه است، از این‌رو توجه به زیرساخت‌های مکان‌های فرهنگی ضرورت دو چندان دارد.

وی افزود: با توجه به آمار بسیار بالای استفاده از پردیس فرهنگی کوثر در سطح شهر و با توجه به قدمت بیش از دو دهه فعالیت این مرکز فرهنگی در راستای ترمیم، تجهیز و بازسازی آن تا کنون اصلاح نورپردازی سالن‌های مطالعه و کتابخانه، ساماندهی آب‌نما و اصلاح نورپردازی محوطه و بازگشایی نگارخانه کوثر در مجموع تاکنون بیش از شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: اقداماتی از جمله اصلاح اساسی، تعمیرات و جایگزینی سیستم سرمایش و گرمایش، اصلاح و کف‌سازی و عایق‌کاری کف اتاق هواسازها، حذف قسمت ایرواشر هواسازها در راستای کاهش مصرف آب، تعمیرات اساسی هواسازها، اصلاح، تعمیر و تعویض تجهیزات موتورخانه، به‌روزرسانی سیستم‌های برقی، حذف لوله‌های فرسوده موجود و لوله‌کشی دوباره با عایق‌های الاستومری در پردیس فرهنگی کوثر انجام شده است.

تجهیز و ساماندهی پردیس فرهنگی کوثر با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار

پردیس فرهنگی کوثر اردوهای سیاحتی و زیارتی برگزار می‌کند

نظری‌پور گفت: ساماندهی سیستم حرارتی و برودتی پردیس فرهنگی کوثر از بهمن سال جاری با تصویب نهایی بودجه پروژه و حضور پیمانکار به‌عنوان گامی اساسی برای شهروندان آغاز شد، همچنین این پروژه تا سه ماه آینده با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری در پردیس فرهنگی کوثر با توجه به نیاز شهروندان برای گروهای سنی مختلف، کلاس‌های قرآنی، خلاقیت، بازی‌های گوناگون فکری و حرکتی، کار با سفال، نقاشی و تئاتر برگزار شده است و به‌صورت میانگین با استقبال چشمگیر شهروندان از این برنامه‌ها روبه‌رو شده‌ایم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: کلاس‌های زبان انگلیسی، رباتیک، چرتکه، نقاشی، طراحی و خوشنویسی برای گروه‌های سنی نوجوانان برگزاری برگزار شده، همچنین برای بانوان نیز کلاس‌های آموزشی مختلفی در قالب آشپزی، بافتنی، خیاطی، زرین‌کاری، خوشنویسی، طب سنتی و گیاهان دارویی در طول سال برگزار شده است.

نظری‌پور با بیان اینکه پردیس فرهنگی کوثر اردوهای سیاحتی و زیارتی برگزار می‌کند، گفت: برگزاری جشن‌های مناسبتی و بازی‌های میدانی ویژه برنامه‌های روز و هفته فرهنگی این کلان‌شهر در سالن همایش و بوستان بزرگ خوراسگان جزو دستورالعمل‌های این مرکز فرهنگی بوده و مورد استقبال پرشور شهروندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به بازگشایی نگارخانه پردیس فرهنگی کوثر افزود: دو نمایشگاه شامل سوگواره عکس عاشورایی و همای رحمت در این نگارخانه برگزار شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی و هنری نیز در سال جاری با استقبال چهار هزار نفر از شهروندان برگزار شده است، تاکید کرد: در این کلاس‌ها حدود ۳۵۶۵ ساعت فعالیت در قالب ۴۵۶ بخش آموزشی برای تمام گروه‌های سنی برگزار شده است.

نظری‌پور با بیان اینکه ۱۵ عنوان تخصصی برای کودکان، ۱۷ عنوان تخصصی برای نوجوان و ۲۵ عنوان دیگر برای بانوان طی سال جاری در پردیس فرهنگی کوثر برگزار شده است، گفت: در قالب چهار فصل کانون مادران در مجموع ۳۲ جلسه با حضور روانشناسان زبده و با تجربه، در بخش کانون مادر و کودک طی دو فصل ۲۴ جلسه و در بخش کانون همسران پنج جلسه تخصصی با حضور زوجین در این مجموعه فرهنگی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه کانون سلامت با ۲۴ جلسه ویژه بانوان و کانون تجربه ویژه شهروندان ۵۰ سال به بالا در قالب چهار فصل و ۳۲ جلسه، اقدامات قابل قبول و خوبی را پیش‌برده است، ادامه داد: اردوهای فرهنگی تفریحی، مشاوره‌های فردی، برگزاری بازارچه توانمندی‌های بانوان در باغ طوبی، استفاده از سالن مطالعه، عضویت طرح جامع مخاطبان، امانت بیش از چهار هزار جلد کتاب به شهروندان و اجرای برنامه‌های مناسبتی در سالن همایش، گذر فرهنگی مزار شهدای گمنام کوثر از دیگر اقدامات انجام شده توسط پردیس فرهنگی کوثر این منطقه در سال جاری بوده است.

کد خبر 735602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.