برای چهارقلودارها مسکن رایگان می‌سازیم

استاندار کرمان از تأمین منابع مالی به منظور ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای فرزند چهارقلو خبر داد و گفت: با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی، برای خانواده‌های دارای فرزند چهارقلو زمین اختصاص پیدا می‌کند و کمک می‌کنیم با منابع غیردولتی ساخت‌وساز انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدمهدی فداکار، امروز_ سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند در شورای مسکن استان، با تاکید بر ضرورت تأمین زیرساخت برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: ما زمین را واگذار می‌کنیم، اما بخش مهم زیرساخت‌هاست که باید آماده شده و هر چه سریع‌تر کار شروع شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت و ساز بلافاصله بعد از واگذاری زمین باید آغاز شود، افزود: پس از واگذاری زمین، برای ساخت و ساز مهلت سه ماهه تعیین و ارزیابی شود تا به افرادی که ساخت و ساز را شروع نکرده‌اند، اخطار بدهند و زمین به فرد دیگری واگذار شود.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه باید حرکت مردم به سمت ساخت و ساز زمین‌ها باشد، گفت: ظرفیتی ایجاد شده و باید کمک کنیم تا مردم ساخت و ساز را شروع کنند و چالش به وجود نیاید.

وی در ادامه با اشاره به پروژه مسکن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: قرارداد میان ستاد فرمان اجرایی امام (ره) با وزارت راه و شهرسازی است و متأسفانه برای استان گرفتاری ایجاد کرده است، اما پیگیریم تا مشکل حل شود.

فداکار در ادامه از تأمین منابع مالی به منظور ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای فرزند چهارقلو خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی، برای خانواده‌های دارای فرزند چهارقلو زمین اختصاص پیدا کرده است و کمک می‌کنیم با منابع غیردولتی ساخت‌وساز انجام شود.

موضوع اختصاص زمین به پارک علم و فناوری از دیگر مواردی بود که در شورای مسکن استان مطرح و مقرر شد از سوی اداره کل راه و شهرسازی، زمینی واقع در محدوده دانشگاه آزاد کرمان در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گیرد.

در این جلسه که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان و جمعی دیگر از اعضای شورای مسکن برگزار شد، گزارش اقدامات صورت گرفته برای واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان ارائه و بر تسریع در اجرای عملیات واگذاری و شروع ساخت‌وساز توسط مردم تأکید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان عمده زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده یا آماده واگذاری است، گفت: در کرمان زمین‌ها را واگذاری می‌کنیم و لازم است تسهیلات بانکی سرعت بگیرد تا ساخت‌وساز انجام شود.

در پایان مقرر شد، مسائل مربوط به تسهیلات طرح ملی مسکن و بانک‌ها در جلسات آتی با حضور مدیران شعب مطرح و پیرامون آن تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 735587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.