حرکت شتابان پلیس کرمانشاه به سمت هوشمندسازی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز پلیس به تغییر و تحول مداوم در راستای تامین نظم و امنیت پایدار در جامعه گفت: یکی از مولفه‌های این اقدام هوشمندسازی بوده و پلیس کرمانشاه شتابان‌تر از گذشته در حال حرکت به سمت این مسیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ سه شنبه بیست و دوم اسفند_ در دیدار مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز کرمانشاه که در مجتمع خدماتی رفاهی پردیس انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: از مدتی پیش کار تجهیز کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به وسایل الکترونیکی آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم امنیت پایداری در جامعه ایجاد کنیم باید به سمت تغییر و تحول حرکت کنیم که یکی از مؤلفه‌های تغییرات هوشمندسازی است، مسیری که پلیس کرمانشاه شتابان‌تر از گذشته در حال حرکت به این سمت است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه برقراری امنیت مطلوب برایی شهروندان یکی از مهمترین اهداف پلیس است، خاطرنشان کرد: در همین راستا تلاش کرده‌ایم با اجرای طرح‌های متعدد نظیر ارتقا امنیت اجتماعی، امنیت محله محور، مبارزه با سارقان و توزیع کنندگان مواد مخدر این امنیت را به شکل مطلوبی برقرار کنیم.

سردار حاجیان کشف ۹۳ درصد قتل‌ها و دستگیری افراد قاتل، کاهش معنادار و ۱۸ درصدی سرقت‌ها، رشد قابل ملاحظه دستگیری افراد سارق، توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر و برخورد قاطعانه با افراد مجرم را از جمله اقدامات صورت گرفته پلیس کرمانشاه در ۹ ماهه پایانی سال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با انجام مجموعه این اقدامات و دیگر برنامه‌های پیشگیرانه خوشبختانه امروز کرمانشاه در بحث امنیت وضعیت خوبی دارد و به جرأت می‌توان ادعا کرد شاهد رشد امنیت در جای جای این استان پهناور هستیم، امنیتی که مردم آن را احساس می‌کنند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: امروز همه تلاش مجموعه انتظامی استان در کنار فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی است و مردم شریف ایران اسلامی و استان کرمانشاه مطمئن باشند خادمان آن‌ها در مجموعه فراجا از هیچ تلاشی برای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب دریغ نخواهند کرد.

سردار حاجیان با بیان اینکه خدمت به مردم یکی از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب از کارگزاران نظام است، گفت: در همین راستا پلیس کرمانشاه اقدامات عملی خود را آغاز و جلسات خود را از پشت‌میزها به داخل خیابان و معابر و میان مردم برده است.

وی افزود: برای پلیس کرمانشاه غیرقابل قبول بود که بنشیند و فوت و مجروحیت همشهریان و هموطنان خود را در معابر و جاده‌ها به نظاره بنشیند؛ بنابراین با شناسایی نقاط حادثه‌خیز و همراه کردن مسئولان مربوطه درصدد رفع این نقاط برآمد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: در همین راستا چندین نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد و یکی پس از دیگری در حال اصلاح است که نتیجه آن کاهش سوانح، فوت و مجروحیت همشهریانمان شده استوو برنامه‌ای با جدیت و تا رفع کامل نواقص نقاط حادثه‌خیز ادامه خواهد داشت.

سردار حاجیان با قدردانی از همراهی همیشگی مجموعه صداوسیما با پلیس، گفت: رسانه ملی در انتقال و القای احساس امنیت به شهروندان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به تأثیرپذیری بالای جامعه از برنامه‌های صداوسیما، تاکید کرد: تولید فیلم، انیمیشن، تیزر و دیگر محتواهای تولیدی از برنامه‌های امنیت محور پلیس می‌تواند به ارتقا احساس امنیت میان شهروندان کمک کرده و در مقابل هشداری باشد برای قانون‌شکنانی که اعمال مجرمانه در سر می‌پرورانند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با عالی توصیف کردن تعامل و همدلی میان پلیس و مجموعه صداوسیما، خواستار افزایش آن شد و گفت: اقتدار پلیس اقتدار شهر و جامعه است و امیدوارم دوستان ما در رسانه ملی بیش از گذشته این اقتدار و صلابت را به تصویر بکشند.

در ادامه سید صداقت‌الله موسوی، مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمانشاه اظهار کرد: به برکت حضور مأموران پلیس و تلاش شبانه‌روزی آن‌ها امروز امنیت خوبی در کشورمان و استان کرمانشاه حکمفرما است.

وی با بیان اینکه امنیت نعمت بزرگی است و اگر نباشد زندگی کردن دشوار می‌شود، اضافه کرد: هیچ توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه امنیت بر فضای جامعه حاکم باشد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور سردار حاجیان در رأس مجموعه انتظامی اقدامات بسیار خوبی برای برقراری امنیت صورت گرفته است و امروز همه شهروندان بیشتر از گذشته امنیت را احساس و آن را باور دارند.

موسوی از آمادگی این مرکز برای تعامل همه جانبه با مجموعه انتظامی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه سردار حاجیان خود اهل رسانه بوده و با شرایط حاکم بر فضای رسانه‌ای نیز کاملاً آشناست و همین موضوع می‌تواند به تولیدات اثرگذار کمک زیادی کند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، تاکید کرد: رسانه ملی خود را موظف به عملیاتی کردن منویات معظم له می‌داند و در همین راستا تلاش می‌کند تا اقدامات امنیت‌آفرین پلیس را برای مردم تبیین و به افزایش احساس امنیت کمک کند.

کد خبر 735577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.