سرقت در صدر جرائم استان مرکزی قرار دارد

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: امسال بیشترین جرم به وقوع پیوسته این استان سرقت، به ویژه سرقت خرد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سردار هادی رفیعی‌کیا پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و دوم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه پارسال پیشگیری و مقابله با سرقت به عنوان اولویت برای امسال پیش بینی شده بود، در این زمینه تا امروز شش هزار و ۹۴ سارق دستگیر شده و ۱۰ هزار و ۸۴۶ سرقت کشف شده است.

وی افزود: امسال وقوع سرقت‌های خرد و مهم در استان مرکزی با کاهش هفت درصدی مواجه بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: امسال بیشترین جرم به وقوع پیوسته این استان سرقت، بویژه سرقت خرد است.

سردار رفیعی کیا از توقیف ۵۱۹ خودروی شوتی در استان مرکزی خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق در این استان توقیف شده است.

وی تاکید کرد: پلیس در برقراری امنیت، یکی از ارکان به شمار می‌رود و تمام ارکان برقراری امنیت مربوط به پلیس نیست، مردم نیز در این حوزه تأثیرگذار هستند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در برقراری امنیت گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت مردم در این زمینه تأثیرگذار بوده است.

سردار رفیعی کیا تصریح کرد: پلیس در مناسبت‌های پیش رو موظف است تمهیدات امنیتی و ترافیکی را به بهترین وجه برقرار کند، پلیس مخالف شادی مردم نیست اما خطوط قرمزی دارد که از آنها عبور نمی‌کند و باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پلیس مرکزی تمهیدات لازم را برای چهارشنبه‌سوری و ایام نوروز اندیشیده است تاکید کرد: شهروندان در چهارشنبه سوری ضمن شادی و برگزاری جشن باید مراعات حال همشهریان خود را مدنظر قرار دهند تا برای هیچ خانواده‌ای مشکلی ایجاد نشود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: پلیس همواره در کنار مردم است اما با افرادی که ایجاد مزاحمت و هنجارشکنی کنند، برخورد جدی خواهد داشت.

سردار رفیعی کیا، شعار نوروزی امسال پلیس، آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت اعلام کرد و گفت: همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا خدمات مطلوبی به مردم ارائه شود.

وی اظهار کرد: مبارزه با کالای قاچاق هم اولویت و دغدغه دیگر بوده که در این حوزه برای هزار و ۱۳۳ نفر پرونده تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در حوزه قاچاق مواد مخدر هم شش هزار و ۵۵۷ نفر معتاد متجاهر در سطح استان جمع‌آوری شده است.

سردار رفیعی کیا از اجرای هزار و ۵۸۴ طرح پاکسازی در حوزه مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: در این رابطه ۱۳۲ قاچاقچی و شش هزار و ۲۶۲ خرده فروش مواد مخدر در استان دستگیر شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد از جرم به وقوع پیوسته در فضای مجازی توسط پلیس فتا کشف می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از طریق دو هزار و ۲۰۰ سیم کارت مجهول‌المالک در کشور ۱۸۰ هزار لینک آلوده برای مردم در پنج استان ارسال می‌شده و از این طریق مبالغی از حساب مردم برداشت می‌شد.

سردار رفیعی‌کیا ادامه داد: در این رابطه دو نفر دستگیر شده‌اند و یک نفر تحت تعقیب قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از کشته‌شدگان حوادث رانندگی استان در درون شهرها و بقیه در جاده‌ها به وقوع پیوسته است اضافه کرد: امسال تصادفات رانندگی جان ۶۴۵ نفر را گرفت و در حوزه تصادفات منجر به فوت با افزایش یک درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده‌ایم.

کد خبر 735556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.