۹۵۰ کشته و ۲۰ هزار مصدوم در تصادفات آذربایجان‌ شرقی

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: ۹۵۰ نفر از شهروندان در تصادفات درون شهری و برون شهری جان خود را از دست داده‌اند و ۲۰ هزار نفر نیز مصدوم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، علی محمدی ظهر امروز _سه شنبه بیست و دوم اسفند_ در جمع خبرنگاران از برقراری دو میلیون و ۳۰۰ هزار تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: که در این حوزه با افزایش هشت درصدی مواجه هستیم که خوشبختانه تماس‌های عملیاتی استان نیز هفت درصد افزایش داشته است.

وی آمار جان باختگان حوادث رانندگی را نگران کننده عنوان کرد و افزود: در سال جاری تعداد ۹۵۰ نفر از شهروندان در تصادفات درون شهری و برون شهری جان خود را از دست داده و ۲۰ هزار نفر مصدوم شدند که نیاز هست رسانه‌ها در این حوزه بخصوص فرهنگ سازی ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و روشنگری و آگاه سازی شهروندان کمک حال پلیس باشند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های پلیس در تعطیلات نوروزی کاهش تصادفات جاده‌ای است، عنوان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی مسافر پذیر بوده گردشگران زیادی از استان ما بازدید خواهند کرد با بکارگیری ۶۰۰ تیم گشت پلیسی در خدمت مسافران و گردشگران در حوزه پلیس راه و راهور خواهیم بود.

ارشدترین مقام انتظامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: در سال جاری تعداد ۵۴۷ نفر از اراذل و اوباش در سطح استان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده و همچنین تعداد یک هزار و ۹۲۲ پروانه کسب ابطال و بیش از ۲۴۲ هزار جلد گذرنامه صدور و تحویل شهروندان شده است.

محمدی گفت: با توجه به اینکه حوزه جرایم فضای مجازی نیز افزایش داشته است، اما همکاران بنده در پلیس فتا ۸۳ درصد جرایم را کشف کرده و تعداد یک هزار و ۶۶۶ مجرم را دستگیر و تحویل دستگاه قضائی داده‌اند.

وی افزود: شهروندان و کاربران حوزه فضای مجازی از باز کردن لینک‌های آلوده خودداری کنند و همچنین از قرار دادن کارت‌های بانک‌های خود به دیگران و افراد ناشناس پرهیز کنند.

کد خبر 735531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.