برگزاری امتحانات در ماه رمضان تعطیل است / دانش‌آموزان اصفهانی پیک نورزی ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در سال‌های اخیر موضوعی به نام پیک نوروزی مشابه سال‌های گذشته وجود ندارد، گفت: مدارس در ماه مبارک رمضان باید حرمت این ماه را نگه دارند و با تصویب شورای مدرسه، می‌توانند یک ساعت از ساعات تحصیل را کاهش دهند، همچنین شاهد برگزاری امتحانات در ماه مبارک رمضان نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته دانش‌آموزان با تب‌وتاب خاصی در انتظار دریافت پیک نوروزی بودند، اما در سال‌های اخیر موضوعی به نام پیک نوروزی مشابه سال‌های گذشته وجود ندارد، اظهار کرد: دانش‌آموزان به طور معمول یا در ابتدایی نوروز یا در انتهای آن به یک‌باره پیک نوروزی را تکمیل می‌کردند و این موضوع از تأثیرگذاری پایین برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموز در کنار بهره‌مندی از تعطیلات نوروزی نباید از فضای درسی فاصله داشته باشند، افزود: چند محور برای تعطیلات نوروزی در نظر گرفته و به مدارس ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: طرح‌های مختلف یادگیری مانند طرح جابر، سفرنامه و داستان‌نویسی از نوروز، گلستان‌خوانی و شاهنامه‌خوانی، میزبانی بهار تحت عنوان بهار طبیعت و بهار قرآن که سال جاری همزمان است، دوستی با طبیعت، کاشت نهال و عکاسی از جمله طرح‌هایی است که به مدارس استان اصفهان ابلاغ شده است و پس از ایام تعطیلات نوروز در سال ۱۴۰۳ بررسی خواهند شد.

وی با اشاره برپایی نمایشگاه قرآن به مناسبت ماه پرفیض رمضان از نوزدهم تا بیست‌وپنجم اسفند همانند سال‌های گذشته گفت: این غرفه در حوزه‌های متعددی مانند استعدادیابی توانمندی‌های قرآنی دانش‌آموزان، غرفه ویژه نهج‌البلاغه، غرفه‌های هنرهای مرتبط با قرآن کریم که با محوریت هنرستان‌ها، غرفه بازی‌های قرآنی و داستان‌های قرآنی که مرتبط با دانش‌آموزان به ویژه کودکستانی‌ها فعالیت دارد.

ابراهیمی بیان کرد: بیشتر ماه مبارک رمضان را دانش‌آموزان در تعطیلات سپری خواهند کرد و خانواده‌ها مراقبت کنند که فرزندان به سن تکلیف رسیده‌اند، واجبات دینی را انجام دهند و دانش‌آموزانی که به سن تکلیف نرسیده‌اند، انجام واجبات را تمرین کنند.

وی افزود: مدارس در ماه مبارک رمضان باید حرمت این ماه را نگه دارند و با تصویب شورای مدرسه، می‌توانند یک ساعت از ساعات تحصیل را کاهش دهند، همچنین شاهد برگزاری امتحانات در ماه مبارک رمضان نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در چهارشنبه پایان سال خانواده‌ها باید از فرزندان به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های خود مراقبت کنند، چراکه بزرگ‌ترین سرمایه‌های ما دانش‌آموزان هستند و نباید با اتفاقات ناایمن دچار مشکل شوند.

کد خبر 735530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Kiya6955 IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 0
    اینا حرفه من فردا با زبون روضه باید برم امتحان مستمر هندسه بدم