کشف ۴۳ تن اکلیل وسرنج در پایتخت / ۲۲۱ نفر در ارتباط با مواد محترقه غیرمجاز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۴۳ تن اکلیل سرنج و ۱۰ میلیون عدد انواع مواد محترقه در تهران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار عباسعلی محمدیان اظهار کرد: امروز سه‌شنبه آخر سال و یک رسم دیرینه در فرهنگ ما است که چندسالی است به جای آنکه مردم در جشن‌های محلی به شادی بپردازند، تبدیل به یک جنگ و رویداد خطرناک شده است که باید از این اقدامات مخرب جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست، افزود: تمام گزارش‌ها و آمارهای مربوط به حوادث چهارشنبه سوری مشخص است و از همین نگرانی جوانانی که ممکن است قربانی سودجویان شوند هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس اقدامات خود در مورد چهارشنبه‌سوری را از دی آغاز کرده است، گفت: در همین راستا برخی از قاچاقچیان در رصد بودند و با آنان برخورد شد، با صنوف هماهنگی داشتیم و تاکید شد که بدون اطلاع پلیس، موادی که ممکن است در ساخت مواد محترقه مورد استفاده قرار بگیرد را به کسی نفروشند.

وی با اشاره به کشف و توقیف حدود ۴۳ تن اکلیل سرنج از انبارها تصریح کرد: ۱۰ میلیون مواد محترقه و ترقه‌های انفجاری کشف و به عبارتی ۱۰ میلیون صدای انفجار از تهران برداشته شد.

سردار محمدیان با بیان اینکه پلیس نظارت‌های خود در ایستگاه‌های مترو را نیز افزایش داده است، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ کیلوگرم مواد محترقه در ایستگاه‌های مترو کشف شده است.

وی با بیان اینکه در حوادث چهارشنبه‌سوری سال جاری تا صبح امروز سه نفر در تهران جان خود را از دست دادند، اضافه کرد: ۱۵ نفر نیز در پی این حوادث مصدوم، سه محل دچار انفجار و پنج دستگاه خودرو دچار آسیب شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره تعداد افراد دستگیر شده در خصوص موارد مرتبط با چهارشنبه‌سوری گفت: مأموران پلیس، ۲۲۱ نفر را در ارتباط با مواد محترقه غیرمجاز دستگیر کردند و تعدادی مغازه نیز پلمب شده است.

کد خبر 735527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.