جام صفوی در رشته‌های قابل توسعه برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: جام صفوی در رشته‌هایی برگزار می‌شود که امید به توسعه آن در طرح آمایش سرزمینی باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمدعلی پهناور، صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_ در همایش تجلیل از تلاش‌های فعالان هیئت‌های ورزشی استان اردبیل اظهار کرد: با تلاش‌های انجام یافته توسعه ورزش استان در چهار ماه اخیر سرعت گرفته است، به‌طوری که ورزش استان در اولویت ورزش کشور بوده و در سطح فدراسیون‌ها مطرح است و شاهد حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون امور جوانان و هفت رئیس فدراسیون در طول چهار ماه گذشته بوده‌ایم.

وی افزود: برای سرعت بخشیدن به رشد و توسعه ورزش استان، هیئت‌های ورزشی باید از حاشیه دوری کنند و تعامل با رؤسای فدراسیون‌های مربوطه را در اولویت قرار دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه گفت: برنامه محور بودن هیئت‌ها در سال جدید باید در اولویت آنان باشد و از ظرفیت اساتید و کارشناسان اداره کل استفاده کنند و در سال آینده شاهد جهش خواهیم بود و در بحث زیرساخت‌ها و پشتیبانی‌ها که بر عهده اداره کل است، توسعه خواهیم داشت و با حمایت مقامات استانی، بودجه عمرانی ملی اداره کل ورزش و جوانان دو برابر شده است و در تلاش هستیم تا سرمایه‌گذاران ورزش را جذب کنیم و شاهد بازگشت اعتماد به حوزه ورزش باشیم.

وی با بیان اینکه در سال آینده اداره کل، تسهیل‌گر فعالیت‌ها و اقدامات هیئت‌های ورزشی خواهد بود، گفت: توسعه ورزش از لحاظ تخصصی و مهارتی از طریق هیئت‌ها و با برنامه‌ریزی آنان خواهد بود، چرا که هیئت‌ها باید بحث استعدادیابی و زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری، جذب اسپانسر و حمایت‌های مالی و درآمدزایی را مورد توجه ویژه قرار دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: با حضور وزیر ورزش در اردبیل جام صفوی رونمایی شد و برای این طرح بیش از ۲۰ کارشناس اعمال نظر کرده‌اند و اولویت مقامات استان هم هویت‌سازی امر ورزش است و این کار برای اداره کل یک اصل به حساب می‌آید.

پهناور اضافه کرد: جام صفوی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی و برنامه ریزی‌های استان مطرح شده است و برگزاری این رقابت‌ها در سال آینده بین فدراسیون‌های ورزشی رقابت ایجاد خواهد کرد.

پهناور ادامه داد: جام صفوی در رشته‌هایی که ظرفیت برگزاری، امکان تأمین هزینه و امید برای توسعه آن را در طرح آمایش سرزمینی دارد، برگزار خواهد شد که تاکنون برای برگزاری کشتی فرنگی در اردیبهشت و فوتسال و وزنه‌برداری با فدراسیون‌های مربوطه تفاهم‌نامه منعقد شده است و برگزاری این جام با قرار گرفتن در تقویم دائمی فدراسیون‌ها هر ساله برگزار خواهد شد.

کد خبر 735523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.