داستان فروش آب در خیابان معروف اصفهان چه بود؟ + فیلم

انتشار تصاویری از صف مردم برای برداشت آب در فضای مجازی واکنش‌هایی را به همراه داشت؛ بررسی‌های ایمنا نشان می‌دهد نخستین بار اواخر آذر فیلمی با عنوان صف خرید آب از دستگاه خودپرداز آب در خیابان بزرگمهر اصفهان در فضای مجازی منتشر شده بود که پس از ۳ ماه بار دیگر همان فیلم انتشار یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انتشار تصاویری از صف مردم برای برداشت آب امروز سه‌شنبه _بیست‌ودوم اسفند_ در فضای مجازی واکنش‌هایی را به همراه داشت؛ بررسی‌های ایمنا نشان می‌دهد نخستین بار اواخر آذر فیلمی با عنوان صف خرید آب از دستگاه خودپرداز آب در خیابان بزرگمهر اصفهان در فضای مجازی منتشر شده بود که پس از ۳ ماه بار دیگر انتشار یافته است.

این فیلم تعدادی از شهروندان را نشان می‌داد که در برابر دستگاه خودپرداز آب اصفهان ایستاده و با ظروفی در دست، برای خرید لیتری آب انتظار می‌کشیدند.

در صفحه شرکت تولید کننده این دستگاه‌ها اطلاعاتی درباره دستگاه عابر آب منتشر شده است که این سیستم هوشمند را دستگاه خودپرداز آب معرفی می‌کند که با استفاده از فناوری RFID ساخته می‌شود و برای سهمیه بندی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه از هدر رفتن آب و ریختن آن روی زمین جلوگیری می‌کند و باعث اصلاح الگوی مصرف آب می‌شود. افراد با داشتن کارت آب، می‌توانند آب مورد نیاز خود را از این دستگاه برداشت و مصرف کنند.

پیگیری‌های ایمنا نشان می‌دهد همان چند ماه قبل که نصب دستگاه به طور غیرقانونی انجام شده بود، پیگیری لازم صورت گرفته و در مدت کوتاهی این خودپرداز جمع شده است؛ دستگاه خودپرداز آب در خیابان بزرگمهر بدون دریافت مجوزهای لازم نصب شده بود و به همین دلیل حتی در صورتی که آب معدنی در اختیار متقاضیان قرار می‌داد، فروش این آب غیرقانونی بوده است.

تابستان سال ۹۶ بود که خشک‌سالی‌های متوالی و کمبود منابع آبی باعث نصب نخستین دستگاه خودپرداز آب در فرومد استان سمنان شد تا مردم در این مناطق راحت‌تر به آب تصفیه شده دسترسی داشته باشند. در سال‌های گذشته این دستگاه در برخی مناطق کم‌آب کشور از جمله جزیره قشم نیز نصب شده اما به نظر می‌رسد هنوز تصمیمی درباره نصب این دستگاه در خیابان‌های اصفهان گرفته نشده است.

‌فیلمی که در ادامه مشاهده می‌کنید، برای اولین بار آذر امسال در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد و امروز یک‌بار دیگر خبرساز شده است.

کد خبر 735519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.