برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی

مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت:افطارهای سبک، سفره اکرام رضوی در ماه مبارک رمضان در تمام نمازهای جماعت مغرب و عشای برگزار شده در حرم مطهر رضوی برقرار خواهد بود، ضمن اینکه در شب و شام میلاد امام حسن مجتبی(ع) حدود ۴۰ هزار نفر مهمان سفره کریمانه امام حسن مجتبی(ع) خواهند بود.

رضا خوراکیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی با بیان اینکه زیارت، اثربخش‌ترین و فراگیرترین رویداد فرهنگی کشور است، اظهار کرد: موضوع زیارت و ابعاد آن باید مورد توجه و اهتمام مسئولان قرار داشته باشد.

وی آستان قدس رضوی را نهاد فراهم آورنده زمینه خدمت مردم برای مردم و از طریق اوقاف و نذورات مردم معرفی کرد و افزود: با وجود تلاش‌هایی که برای خدمت به زائران صورت گرفته است، آنچه امروز برای خدمت به زائران فراهم شده، کافی نیست و شأن و کرامت زائر در آن رعایت نمی‌شود که امیدواریم این نیازهای حداقلی زائران برطرف شود.

پیش‌بینی حضور بیش از ۲ میلیون زائر به هنگام سال تحویل در حرم مطهر

خوراکیان با اشاره به آمار حضور زائران در مشهد افزود: سال گذشته و در ۲۴ ساعت منتهی به سال تحویل حدود دو میلیون نفر در حرم مطهر رضوی حاضر شدند و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید این تعداد با افزایش حدود ۲۰ درصدی به دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برسد.

وی افزود: از پانزدهم اسفند سال ۱۴۰۱ تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۲ حدود ۱۰ میلیون زائر وارد مشهد شدند که پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری هم مانند سال گذشته افزایش حدود ۲۰ درصدی این میزان را شاهد باشیم.

شعار سال آستان قدس رضوی؛ «آرام جان‌ها، بهار حرم و بهار زندگی»

مدیرعالی حرم مطهر رضوی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز گفت: شعار امسال آستان قدس رضوی «آرام جان‌ها، بهار حرم و بهار زندگی» است و تلاش می‌کنیم متناسب با شرایط اجتماعی و برگرفته از معارف اهل بیت، فضای شادی و نشاط را فراهم کنیم.

وی افزود: امسال علاوه بر برگزاری جلسات معمول قرآن کریم که به صورت سالانه برگزار می‌شود، جلسات قرآن ویژه نوجوانان و بانوان نیز تدارک دیده شده است.

خوراکیان خاطرنشان کرد: در مورد گل‌آرایی مجموعه حرم نیز هشت مجموعه بزرگ و بیش از ۹۰ گل‌آرایی در حرم مطهر با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر ارائه افطاری‌های سبک، سفره اکرام رضوی در ماه مبارک رمضان برقرار خواهد بود. ضمن اینکه در شب و شام میلاد امام حسن مجتبی (ع) حدود ۴۰ هزار نفر مهمان سفره کریمانه امام حسن مجتبی (ع) خواهند بود، علاوه بر این، برپایی سفره‌های افطار در مناطق محروم و حاشیه شهر و نیز توزیع افطاری در سایر مناطق شهر نیز در دستورکار خواهد بود.

خوراکیان در پایان گفت: به دلیل تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، رهبر انقلاب اسلامی نوروز امسال به مشهد سفر نمی‌کنند و نوروز امسال و احتمالاً سال آینده، از فیض حضور ایشان در مشهد محروم خواهیم بود.

کد خبر 735510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.