ممنوعیت درمان خانگی برای سوختگی چهارشنبه سوری / عفونت محتمل است

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هم‌استانی‌ها در صورت سوختگی خود یا اطرافیان از خمیر دندان و انواع پمادها و روش‌های خانگی دیگر استفاده نکنند، چرا که این روش‌ها خطرناک است و منجر به عفونت محل سوختگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این استان، محمد جواد مقسمی، اظهار کرد: شهروندان در صورت سوختگی، موضع آسیب‌دیده را به مدت ۲۰ دقیقه با آب سرد شست‌وشو دهند تا عمق سوختگی کم شود.

وی تاکید کرد: در صورت آسیب به چشم در حوادث چهارشنبه آخر سال به هیچ عنوان نباید دست‌کاری انجام شود، فقط یک لیوان پلاستیکی روی چشم فرد آسیب‌دیده قرار دهند و بلافاصله وی را به مراکز درمانی برسانند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان، پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و متذکر شد: انجام همه این اقدامات برای فرد حادثه‌دیده خیلی مؤثر نخواهد بود چرا که پیش از هر حادثه‌ای باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹ گلستانی در چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند، تصریح کرد: این افراد از ناحیه، چشم، دست و اندام‌های تحتانی آسیب دیدند اما آسیب‌ها جدی نبود و به صورت سرپایی درمان شدند.

کد خبر 735486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.