لزوم تدوین بیانیه‌ای برای رفع آلودگی محیط‌زیست و هوا

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: متخصصان حوزه سلامت به آسیب‌شناسی و بیان راهکارهایی برای رفع آلودگی محیط زیست و هوا پرداختند که امید است به بیانیه‌ای تبدیل و منتشر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پرویز کاشفی امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_ در نشست هم‌اندیشی متخصصان و مسئولان حوزه سلامت با محوریت ارائه راهکار جهت کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آن بر سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: متخصصان حوزه سلامت در جلساتی که با محوریت رفع آلودگی محیط زیست و آلودگی هوا برگزار شد، به آسیب‌شناسی و بیان راهکارهایی برای رفع این مشکل پرداختند که امید است به بیانیه‌ای تبدیل و منتشر شود.

وی افزود: سال‌ها است در اسناد بین‌المللی همچون اعلامیه ریو، اعلامیه استکهلم، اجلاس ژوهانسبورگ و قطعنامه سازمان ملل متحد شاهد سخنانی درباره حق بهره‌مندی مردم و جانداران از محیط زیست و هوای سالم هستیم، چنین بیانیه‌هایی در کشور منجر شد مجلس مصوبه‌ای به هوای پاک اختصاص دهد.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با بیان اینکه روز به روز وضعیت آلودگی هوا بدتر می‌شود، عنوان کرد: علت اجرایی نشدن این مصوبات بین‌المللی در کشور جای بحث دارد که آیا مربوط به تغییرات آب‌وهوایی و تغییر زیست‌بوم‌های طبیعی است یا موارد دیگری نیز در این موضوع دخیل است.

وی با تبریک حلول ماه رمضان و وجود فرصتی برای رفع آلودگی‌های درونی ادامه داد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با متخصصان و مسئولان را به فال نیک می‌گیریم و امیدوار هستیم این جلسات به رفع آلودگی هوا کمک شایانی داشته باشد.

کد خبر 735485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.