رقابت قهرمانی و عیارسنجی در دربی سرخابی

سرمربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس با انگیزه‌هایی متفاوت دربی حساس فوتبال تهران را امروز در هفته نوزدهم لیگ برتر برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با نتایجی که در این چند هفته اخیر رقابت‌های لیگ برتر رقم خورده است دو تیم استقلال و پرسپولیس با کسب حداکثر امتیازات توانسته‌اند حساب خودشان را از دیگر مدعیان مثل تراکتور و سپاهان جدا کنند و در حال حاضر نگاهی به جدول رده‌بندی لیگ نشان می‌دهد در گام اول آبی‌های پایتخت و در ادامه قرمزهای تهران شانس‌های مهم قهرمانی در این فصل هستند، البته در کنار این دو تیم سپاهان هنوز دو بازی معوقه در برابر ذوب‌آهن و تراکتور دارد که با توجه به شرایط طلایی‌پوشان نمی‌توان با قطعیت از کم شدن فاصله سپاهان با صدر جدول صحبت کرد و همین موضوع هواداران سرخابی را برای قهرمانی تیم‌هایشان امیدوارتر نگه داشته است.

دربی فوتبال تهران در حالی امشب بین استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود که از یک هفته قبل حواشی مربوط به این مسابقه و پیش‌بینی‌های مختلف کارشناسان تبدیل به سوژه اصلی رسانه‌ها شده است و همه منتظرند تا در ساعات پایانی چهارشنبه شب تکلیف تیم پیروز این دیدار مشخص شود.

یک جمله قدیمی و اثبات شده بین هواداران پرسپولیس و استقلال همیشه مطرح بوده که بسیاری از هواداران این دو تیم حاضرند در پایان فصل تیمشان قهرمان نشود، اما در مجموع دو شهرآورد رفت و برگشت بتواند عملکرد خوبی در مقابل حریف همشهری خود داشته باشد و همین موضوع نشان می‌دهد که اهمیت این مسابقه برای هواداران سرخابی چقدر زیاد است.

از یک طرف استقلالی‌ها که با جواد نکونام با فاصله‌ای سه امتیازی نسبت به حریف سنتی در صدر جدول قرار دارند، به دنبال این هستند تا با پیروزی در این بازی فاصله را افزایش دهند و این یعنی جواد نکونام و تیمش در فاصله ۱۰ هفته تا پایان فصل می‌توانند با تکیه بر این شش امتیاز خودشان را به قهرمانی نزدیک کنند.

شکست استقلال و در ادامه اختلافات نکونام با مدیریت باشگاه استقلال شرایط را برای این تیم تغییر خواهد داد و از آنجا که نکونام در مصاحبه‌های جنجالی استعداد زیادی دارد، ممکن است باخت در برابر پرسپولیس حتی به قیمت از دست رفتن شانس قهرمانی استقلال هم تمام شود چون در این‌صورت تراکتور و سپاهان هم برای نزدیک شدن به صدر و امتیاز ۳۲ امیدوار بیشتری پیدا خواهند کرد.

نباید فراموش کرد که این مسابقه برای پرسپولیس تیم دوم جدول هم بسیار اهمیت دارد، البته قرمزها به اندازه استقلال تا امروز شانس قهرمانی برای خودشان متصور نبوده‌اند، اما همین فاصله سه امتیازی می‌تواند شرایط را کاملاً تغییر دهد. البته جدا از بحث امتیازات باید گفت این مسابقه به نوعی رقابتی برای سنجش عیار فنی اوسمار ویرا، سرمربی برزیلی پرسپولیس هم خواهد بود و او که در غیاب دو مدافع اصلی پرسپولیس باید تیمش را ارنج کند، می‌خواهد نشان دهد که بردهای این چند وقت اخیر تیمش اتفاقی نبوده است.

حتی خود پرسپولیسی‌ها و هوادارانشان هم عقیده دارند که اوسمار هنوز به حریف سرسختی برخورد نکرده و بازی در مقابل استقلال می‌تواند نشان دهد که این سرمربی جوان برزیلی چقدر توانایی کار کردن در تیم پرطرفداری مثل پرسپولیس را دارد.

این برزیلی که خودش را صاحب سبک یک فوتبال تهاجمی نشان داده است، در مقابل استقلال انگیزه‌های زیادی دارد تا بتواند جای خودش روی نیمکت پرسپولیس را محکم کند و این اتفاق فقط در صورت کسب برتری پرسپولیس برابر استقلال خواهد افتاد.

کد خبر 735477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.